طراحی سایت املاک را چگونه انجام دهیم؟


صنعت املاک و مستغلات تمرکز زیادی بر زیبایی‌شناسی بصری دارد. کسب‌وکارهای باتجربه زمان بسیاری را صرف چیدمان خانه می‌کنند و نکات سریع بازسازی را به فروشندگان ارائه می‌دهند. بسیاری از خریداران به‌عنوان اولین قدم در جست‌وجو خانه از اینترنت استفاده می‌کنند. وقتی نوبت به حوزه آنلاین می‌رسد، طراحی ‌سایت املاک و مستغلات اغلب تأثیر اولیه را بر جای می‌گذارد. آیا نمی‌دانید که چگونه تجربه کاربری را بهبود ببخشید و سرنخ‌های بیشتری را به‌صورت آنلاین به‌دست آورید؟ اگر یک کسب‌وکار املاک باتجربه هستید یا به‌تازگی کسب‌وکارتان را راه‌اندازی کرده‌اید، این راهنما برای شما مفید خواهد بود.

فهرست مطالب

نحوه ساخت و طراحی سایت املاک در 8 مرحله

به‌لطف وب‌سایت‌های آنلاین املاک و مستغلات خرید یا اجاره خانه، به‌آسانی صورت می‌گیرد. این وب‌سایت‌ها با ارائه جزئیات از املاک مورد نظر امکان بازدید به‌صورت آنلاین را برای مشتریان فراهم می‌کند. برای ایجاد و طراحی سایت املاک باید مراحل مختلفی را پشت سر بگذارید و موارد مهمی را در نظر بگیرید. برای طراحی یک سایت موفق در ادامه با ما همراه باشید.

  • دامنه و هاست خود را ایمن کنید

ساخت و طراحی سایت املاک و مستغلات را با انتخاب نام دامنه آن شروع کنید. این نام هویت کسب‌وکار آنلاین شما را نشان می‌دهد. بنابراین نامی بسازید که به‌راحتی به‌خاطر سپرده شود و با کسب‌وکار املاک و مستغلات شما مرتبط باشد. اضافه‌کردن کلمات کلیدی مرتبط با املاک را برای افزایش دید موتور جست‌وجو و جذب بازدیدکنندگان جدید در نظر بگیرید. هنگامی که نام دامنه مورد علاقه خود را پیدا کردید، باید دامنه خود را جست‌وجو کنید. باید ببینید آیا در دسترس است یا خیر؛ سپس دامنه را خریداری کنید. انتخاب یکی از پسوندهای محبوب دامنه مانند com. یا net. باعث افزایش اعتبار وب‌سایت شما می‌شود.

پس‌از تعیین نام دامنه‌ای که نشان‌دهنده کسب‌وکار شماست، قدم بعدی ایمن‌کردن وب‌سایتتان است. هاست فضا ذخیره‌سازی آنلاین را برای همه فایل‌های وب‌سایت شما فراهم می‌کند. همچنین اطمینان می‌دهد که محتوا وب شما همیشه در دسترس کاربران است. هنگام تصمیم‌گیری در مورد ارائه‌دهنده هاست، عواملی مانند بودجه، ترافیک مورد انتظار وب‌سایت و الزامات فنی را در نظر بگیرید. با ارزیابی دقیق این جنبه‌ها، می‌توانید راه‌حلی انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد. همچنین از حضور و رشد شما در وب پشتیبانی می‌کند.

  • سازنده وب‌سایت و قالب را انتخاب کنید

یک سازنده وب‌سایت، با ارائه ابزارها و قالب‌های کاربر پسند، فرآیند ایجاد وب‌سایت املاک و مستغلات را ساده می‌کند. این ترفند با صرفه‌جویی در زمان و انرژی، نیاز شما به مهارت‌های کدنویسی را برطرف خواهد کرد. این معامله برای افراد و مشاغل کوچک است که به دنبال ایجاد یک وب سایت هستند.

هنگام انتخاب قالب وب‌سایت، ظاهر کلی و احساسی که می‌خواهید به تصویر بکشید را در نظر داشته باشید. آیا طراحی شیک و مدرن را ترجیح می‌دهید یا قالب‌های سنتی را دوست دارید. مخاطب هدف خود را در نظر بگیرید و تحقیق کنید که چه چیزی برای آن‌ها جذاب‌تر است. قالبی را انتخاب کنید که نام تجاری شما را به‌تصویر می‌کشد؛ سپس شروع به سفارشی‌سازی آن کنید.

طراحی وبسایت املاک
  • وب‌سایت املاک و مستغلات خود را طراحی کنید

املاک و مستغلات یک صنعت بسیار بصری است. درحالی‌که به نمایش‌گذاشتن ویژگی‌ها اهمیت دارد، باید تجربه‌ای زیبا و کاربرپسند را ایجاد کنید. طراحی زیبا و کاربرپسند بازدیدکنندگان را به کاوش بیشتر تشویق می‌کند. هنگامی‌که سازنده وب‌سایتتان را انتخاب کردید می‌توانید قالب‌های مناسب را برای طراحی وب‌سایت خود شروع کنید. در اینجا مواردی وجود دارد که باید در مرحله طراحی خود در نظر بگیرید:

  1. دکمه‌های Call to Action

    دکمه‌های Call to Action  (CTA) شما چیزی هستند که در نهایت بینندگان وب‌سایت شما را به مشتریان فعال تبدیل می‌کنند. این دکمه‌ها باید به صورت استراتژیک در سراسر صفحه اصلی و وب‌سایت شما قرار بگیرند. آن‌ها باید بازدیدکنندگان را تشویق کنند تا قدم بعدی را در سفر خرید خانه خود بردارند. بهتر است از عباراتی مانند «برنامه‌ریزی برای نمایش» یا «اکنون با ما تماس بگیرید» برای اقدام سریع استفاده کنید.

  2. پیمایش ساده

    هنگام برنامه‌ریزی وب‌سایت خود، اطمینان حاصل کنید که روند تحقیقات مشتریان شما را منعکس خواهد کرد. همچنین یافتن اطلاعات مورد نیاز آن‌ها را تا حد امکان ساده می‌کند. مطمئن شوید که نوار پیمایش شما به‌راحتی قابل دسترس است. توصیه می‌شود از منوهای کشویی برای نمایش زیرمجموعه‌ها و ساده‌ترکردن پیمایش سایت استفاده کنید.

  3. قابلیت‌های سازگار با موبایل

    یک نمای تلفن همراه با فرمت خوب و جذاب، تجربه کاربر را بهبود می‌بخشد. همچنین نمایش اطلاعات در وب‌سایت املاک و مستغلات شما را لذت‌بخش می‌کند. معمولا مشتریان پرمشغله در حین کار و فعالیت، به جست‌وجو املاک می‌پردازند. بنابراین مهم است که وب‌سایت شما و ویژگی‌های آن در دستگاه‌های تلفن همراه و در رایانه‌ها خوب به نظر برسند. با اطمینان از دسترسی آسان به تلفن همراه، بازدیدکنندگان بیشتری را جذب و حفظ خواهید کرد. همچنین می‌توانید مخاطبان خود را گسترش داده و آن‌ها را درگیر نگه دارید.

  4. ادغام رسانه‌های اجتماعی

    بازاریابی رسانه‌های اجتماعی بخش بزرگی از املاک و مستغلات را در بر می‌گیرد. شما می‌توانید پلتفرم‌هایی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام و TikTok را با وب‌سایتتان ادغام کنید. نوار رسانه‌های اجتماعی را با نمادهای قابل کلیک در طراحی سایت املاک خود قرار دهید. به این صورت بازدیدکنندگان می‌توانند شما را در کانال‌های اجتماعی کاوش کنند. خوب است که سبک‌های مختلف محتوا را آزمایش کنید. استفاده از صداهای پرطرفدار یا آهنگ‌های لایه‌بندی‌شده در ویدیوهایتان، به افزایش بازدید از ویدیوها منجر می‌شود. دکمه‌های اشتراک‌گذاری را در زیر محتوا وب‌سایت املاک و مستغلات خود قرار دهید. آن‌ها به خوانندگان این امکان را می‌دهد که به‌راحتی محتوا ارزشمند شما را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. حواستان باشد از هشتگ‌های مرتبط برای ارتباط با کسانی که در جست‌وجو محتوای املاک هستند استفاده کنید.

  5. لوگو

    لوگو شما یک جنبه حیاتی از هویت برند املاک و مستغلات شماست. این اولین ارتباط شما و مشتریان بالقوه را شکل می‌دهد، بنابراین باید از نظر بصری جذاب و نماد کسب‌وکارتان باشد. با کمک یک سازنده وب‌سایت می‌توانید یک لوگو مرتبط با کسب‌وکارتان را ایجاد و جزئیات طراحی خود را سفارشی کنید. شما می‌توانید بهترین آرم‌های املاک و مستغلات را بررسی و از آن‌ها الهام بگیرید. همچنین می‌توانید یاد بگیرید که چگونه یک لوگو املاک و مستغلات بسازید.

  • ویژگی‌ها و تصاویر را اضافه کنید

وب‌سایت املاک و مستغلات شما یک ویترین از فروشگاه دیجیتال است که خریداران خانه در آن املاک را مشاهده می‌کنند. برای ایجاد و طراحی سایت املاک و مستغلات موثر، باید دارایی‌های خود را با بهترین روش‌ها به نمایش بگذارید. تصاویر، ویدیوها، تورهای مجازی و مشاهده املاک به‌صورت سه بعدی می‌توانند در نمایش دقیق املاک موثر واقع شوند. این موارد موجب می‌شوند تا مشتریان درک بهتری از ملک پیدا کنند و جست‌وجو را در وب‌سایتتان ادامه دهند. هر ملک باید صفحه مخصوص خود را در وب‌سایتتان داشته باشد و با داده‌ها و تصاویر دقیق کامل شده باشد. مشتریان بالقوه با مشاهده لیست‌های موجود در وب‌سایت شما، می‌خواهند جزئیات ملک مورد نظر را نیز بدانند. با گنجاندن این جزئیات، مشتریان را برای مدت طولانی‌تری در وب‌سایت خود نگه می‌دارید. همچنین توانسته‌اید قبل از همکاری با یکدیگر ارزش خود را نشان دهید. به‌طور کلی، یک صفحه دارایی باید شامل موارد زیر باشد:

  1. تصاویر ملک
  2. نقشه با آدرس مشخص‌شده
  3. جزئیات و ویژگی‌های کلیدی
  4. شخصی که ملک را فهرست کرده
  5. امکان ارتباط با صاحب ملک

بصری‌ها نقش به‌سزایی در تصمیم‌گیری خرید دارند، بنابراین کیفیت و ارائه آن‌ها را در اولویت قرار دهید. 85 درصد از خریداران خانه، عکس‌های موجود در وب‌سایت‌های ثبت ملک را بسیار مفید دانسته‌اند. ممکن است برای ارسال تصاویری که استانداردهای لازم را در پلتفرم خود دارند، نیاز به تغییر اندازه عکس داشته باشید. افزودن تصاویر تا حد زیادی ساده‌ترین روش برای تجسم یک ویژگی است. فناوری به‌طور قابل توجهی پیشرفت کرده و روش‌های پیچیده‌تری را برای کمک به کاربران و تجسم یک ویژگی ارائه می‌دهد.

وبسایت املاک
  • ویژگی‌های کلیدی وب‌سایت املاک و مستغلات را تعیین کنید

ویژگی‌های کلیدی را در وب‌سایت املاک خود بگنجانید تا تجربه کاربر را بهبود ببخشید و فروش را رقم بزنید. شما می‌توانید از وب‌سایت‌های مختلف الهام بگیرید و ایده‌های خود را در وب‌سایت املاکتان اجرا کنید. در ادامه به بررسی ویژگی‌های کلیدی و ایده‌های موثر بپردازید.

  1. فیلترکردن و مرتب‌سازی جست‌وجو پیشرفته

    با گزینه‌های فیلترینگ و مرتب‌سازی جست‌وجو پیشرفته، یافتن ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را برای کاربران آسان کنید. اکثر خریداران یا اجاره‌کنندگان فاکتورهای خاصی را برای ملک ایده‌آل خود در نظر دارند. با استفاده از جست‌وجو پیشرفته، آن‌ها می‌توانند فهرست‌های طولانی‌تر را به فهرست کوتاه‌تری از املاک مورد علاقه خود محدود کنند. برخی از فیلترهای رایج محدوده قیمت، نوع ملک (مانند خانه، آپارتمان، آپارتمان، و غیره)، مکان (شهر، محله، کد پستی) است. همچنین تعداد اتاق خواب/حمام، متراژ مربع و امکاناتی مانند استخر، باشگاه ورزشی یا گاراژ را شامل می‌شود.

  2. فرم‌های اطلاعات تماس و چت زنده

    با ایجاد فرم‌های تماس واضح و قابل مشاهده در وب‌سایت خود، دسترسی مشتریان را به وب‌سایتتان آسان کنید. آن‌ها می‌توانند شامل فرم‌های آنلاین ساده برای سوالات عمومی و همچنین پرسشنامه‌های دقیق‌تر برای خریداران یا فروشندگان علاقه‌مند باشند. ویژگی چت زنده می‌تواند در هنگام بازدید از وب‌سایتتان یک کمک فوری به کاربران شما ارائه دهد. شما می‌توانید با مشتریان در زمان واقعی ارتباط برقرار کنید و تجربه شخصی جذابی را برای آن‌ها فراهم سازید. چت زنده شانس تبدیل مشتریان به سرنخ را افزایش می‌دهد.

  3. صفحه درباره ما

    اینجا جایی‌ست که می‌توانید برند و تیم خود را معرفی کنید و ارزش‌های خود را به اشتراک بگذارید. همچنین بیانیه ماموریت و لیستی از جوایز یا تقدیرنامه‌ای که در صنعت املاک دریافت کرده‌اید را به نمایش بگذارید. صفحه درباره ما با نمایه‌ای از املاک شما می‌تواند موجب اعتمادسازی مشتریان احتمالی شود و با آن‌ها ارتباط شخصی برقرار کند.

  4. نظرات مشتریان

    نمایش نظرات مثبت از مشتریان راضی می‌تواند به ایجاد اعتبار و اعتماد در بین خریداران یا فروشندگان بالقوه کمک کند. نظرات مشتریان را به‌عنوان یک صفحه وب جداگانه یا در سراسر سایت در بخش‌های مختلف بگنجانید. شما می‌توانید نظرات مشتریان قبلی خود را بپرسید تا به‌صورت دوره‌ای به وب‌سایت خود اضافه کنید و محتوا را تازه نگه دارید.

  5. ثبت‌نام و یکپارچه‌سازی سیستم CRM

    با ارائه دسترسی انحصاری به جزئیات ملک‌ها یا امکان جست‌وجو شخصی، بازدیدکنندگان را تشویق به ثبت‌نام در وب‌سایت خود کنید. بهتر است عضویت در وب‌سایتتان را شرط ارائه لیست‌ها یا اطلاعات منحصربه‌فرد در مورد املاک قرار دهید. به این صورت با جمع‌آوری داده‌های ارزشمند از مشتریان می‌توانید رفتار کاربران را ردیابی کنید. همچنین می‌توانید مشتریان خود را بهتر بشناسید و سرنخ‌های بالقوه را دنبال کنید. CRM  یا مدیریت ارتباط با مشتری به شما در مدیریت و ساده‌سازی اطلاعات مشتریان در یک مکان متمرکز کمک می‌کند. این کار ارتباط و ردیابی جایی که سرنخ‌ها در سفر خرید یا فروش خانه خودشان هستند را آسان‌تر می‌کند.

  6. یکپارچه‌سازی تقویم برای زمان‌بندی قرارها

    با زمان‌بندی دقیق بازدیدها، برنامه‌ریزی قرار ملاقات‌ها را در وب‌سایت‌تان برای مشتریان بدون دردسر کنید. این به مشتریان اجازه می‌دهد تا از دسترس‌بودن شما مطلع باشند و مستقیماً قرار ملاقات رزرو کنند. مشتریان به این صورت می‌توانند در زمان خود صرفه‌جویی کنند و امنیت خرید خود را افزایش دهند.

  • یک وبلاگ املاک و مستغلات راه اندازی کنید

دانش خود را با راه‌اندازی یک وبلاگ و ارسال منظم مقالات آموزنده در وب‌سایت خود ارائه دهید. این به شما کمک می‌کند تا به‌عنوان یک منبع قابل اعتماد در جامعه املاک و مستغلات شناخته شوید. همچنین می‌تواند سئو وب‌سایت شما را بهبود ببخشد. راهنما خرید یا گزارش‌های بازار نیز می‌تواند بازدیدکنندگان جدید را جذب و آن‌ها را در سایت شما فعال نگه دارد.

در وبلاگ خود به ارائه اطلاعات و منابع ارزشمند بپردازید. همچنین از آن برای جمع‌آوری آدرس ایمیل مخاطبانتان به‌عنوان بخشی از استراتژی‌های بازاریابی خود استفاده کنید. ایجاد کمپین‌های بازاریابی ایمیلی را دست کم نگیرید، شما می‌توانید توسط آن‌ها محتوا هدفمند و شخصی‌سازی‌شده را ارسال کنید. این کار مخاطبان شما را به‌روز نگه می‌دارد و با جدیدترین ویژگی‌ها و روندهای بازار درگیر می‌کند.

  • وب‌سایت املاک خود را برای سئو محلی بهینه‌سازی کنید

بهینه‌سازی برای موتورهای جست‌وجو، به بهبود بازدید وب‌سایت شما در نتایج گوگل کمک می‌کند. از کلمات کلیدی خاص در محتوای وب‌سایت، متا تگ‌ها و سرفصل‌ها مانند نام شهر یا محله خود استفاده کنید. استفاده از کلمات کلیدی باعث می‌شود مشتریان در مکان هدف شما وب‌سایتتان را راحت‌تر پیدا کنند. کسب‌وکار خود را در فهرست راهنما محلی مانند Google My Business، Yelp و Zillow تایید و بهینه‌سازی کنید. به این صورت می‌توانید دیده‌شدن و اعتبار را در بازار محلی خود افزایش دهید.

  • وب‌سایت املاک و مستغلات خود را راه‌اندازی و نگه‌داری کنید

قبل از راه‌اندازی یک وب‌سایت جدید، مطمئن شوید که تمام محتوا وب‌سایت و طراحی‌های خود را به‌طور کامل بررسی کرده‌اید. همه عملکردها را آزمایش کنید تا مطمئن شوید همه چیز به‌درستی کار می‌کند. از دوستان یا همکاران خود بخواهید که در وب‌سایتتان پیمایش کنند و در مورد تجربه کاربری خود بازخورد بدهند. از عملکرد و طراحی وب‌سایت خود مطمئن شوید؛ سپس برای جذب سرنخ‌ها و ایجاد نام تجاری خود اقدام کنید. به یاد داشته باشید که به‌طور منظم وب‌سایت خود را بررسی و به‌روز کنید و آن را مرتبط با کسب‌وکار خود نگه دارید.

سایت املاک

طراحی سایت املاک با کافه سئو

طراحی سایت املاک بخش مهمی از ایجاد وب‌سایت املاک و مستغلات را تشکیل می‌دهد. این وب‌سایت راهی آسان برای افراد پرمشغله است که زمان کمی برای خرید و اجاره خانه دارند. وب‌سایت‌های املاک با ارائه آنلاین املاک و جزئیات مربوط به آن‌ها، دستیابی به این هدف را آسان‌تر و سریع‌تر می‌کنند. ایجاد و طراحی وب‌سایت املاک و مستغلات را باید با کمک سازنده‌های سایت انجام دهید تا نتیجه مطلوبی به‌دست آورید. کافه سئو مجموعه‌ای ماهر و کاربلد در حوزهای مختلف سایت و سئو است. این مجموعه امکان طراحی و ساخت وب‌سایت‌های آنلاین را برای شما فراهم می‌سازد. اکنون اگر کسب‌وکارتان را در زمینه املاک آنلاین استارت زده‌اید، همین حالا با ما تماس بگیرید.

کافه سئو ارائه دهنده خدمات سئو و طراحی سایت
ارتباط با ما
اطلاعات بیشتر