سئو محلی؛ راهکاری مطمئن برای جذب کاربران


سئو محلی استراتژی بازاریابی دیجیتال برای کسب‌وکارهای کوچک قدرتمند است. اگر کسب‌وکارتان را بهینه نکرده‌اید، ممکن است مشتریان بالقوه‌ای که برای خرید در منطقه شما آماده‌اند را از دست بدهید. سئو Local وب‌سایت شما را برای رتبه بهتر در نتایج جست‌وجو و دستیابی به مخاطبان محلی بیشتر، بهینه می‌کند. با بهینه‌سازی برای شهر و آدرستان، کاربران می‌توانند کسب‌وکار شما را به‌صورت آنلاین پیدا کنند. همین‌طور آن‌ها را وادار خواهید کرد به‌صورت آفلاین به بازدید از آن بپردازند. اکنون اگر برای آینده کسب‌وکارتان نگران هستید در ادامه با ما همراه باشید. ما شما را با لوکال سئو و تاثیرات آن بر کسب‌وکارتان آشنا می‌کنیم.

فهرست مطالب

سئو محلی چیست؟

سئو محلی، فرآیند بهبود بازدید موتورهای جست‌وجو برای مشاغل محلی است. برای بهبود بازدید کسب‌وکارهای کوچک خرده‌فروشی در درجه اول قرار می‌گیرند. با پیروی از بهترین شیوه‌های لوکال سئو، کسب‌وکارها می‌توانند ترافیک ارگانیک از جست‌وجوهای انجام‌شده توسط مشتریان محلی را بهبود ببخشند. موتورهای جست‌وجو بر سیگنال‌هایی مانند محتوا محلی، صفحات نمایه اجتماعی، پیوندها و نقل قول‌ها متکی هستند. آن‌ها با جمع‌آوری اطلاعات مرتبط‌ترین نتایج محلی را برای جست‌وجو محلی به کاربر ارائه دهند. کسب‌وکارها می‌توانند محصولات و خدمات خود را به مشتریان بالقوه محلی و مشتریانی که آن‌ها را جست‌وجو می‌کنند ارائه دهند.

چرا سئو محلی مهم است؟

اکنون که با سئو محلی آشنا شدید، خوب است اهمیت آن را هم بدانید. اهمیت لوکال سئو آن‌جایی مشخص می‌شود که می‌خواهید افراد بیشتری را در منطقه خود به فروشگاه‌تان بیاورید. این یک راه مؤثر برای بازاریابی آنلاین شرکت شما محسوب می‌شود. هنگامی که کاربران می‌خواهند خدمات یا مشاغل محلی را در نزدیکی خود بیابند، به موتور جستجویی مانند Google مراجعه می‌کنند. به‌همین دلیل برای کسب‌وکار شما ضروری است که یک استراتژی جست‌وجو محلی موثر داشته باشید. به‌این صورت زمانی‌که مخاطبان شما به‌دنبال محصولات یا خدمات آنلاین هستند، شرکت شما به‌عنوان یکی از بهترین نتایج ظاهر می‌شود. اگر از اهمیت سئو Local مطمئن نیستید جالب است بدانید در سال‌های اخیر جست‌وجوهای محلی بیش‌از 50% افزایش یافته است.

اهمیت سئو محلی

چگونه گوگل رتبه‌بندی جست‌وجو محلی را تعیین می‌کند

فرقی نمی‌کنه چه کسب‌وکاری داشته باشید. ممکن است یک پیمانکار، دندان‌پزشک، لوله‌کش، مشاور املاک یا هر کسب‌وکار محلی دیگری باشید. شما باید بدانید چرا و چگونه کسب‌وکار محلی شما در نتایج جست‌وجو ظاهر می‌شود. علاوه‌بر اینکه باید سئو محلی را بشناسید لازم است که به درکی از عوامل موثر بر جست‌وجو محلی نیز برسید. سه عامل اصلی که بر نحوه تعیین رتبه‌بندی جست‌وجو محلی توسط گوگل تأثیر می‌گذارند به این شرح هستند:

  1. مجاورت Proximity

نزدیکی میزان نزدیکی کسب‌وکار شما به کاربران جستجوگر را نشان می‌دهد. گوگل تمایل دارد لیست‌هایی را ایجاد کند که نزدیک‌ترین آن‌ها به کاربر باشد. این عامل را نمی‌توانید کنترل کنید؛ اما هنگام بهینه‌سازی، نمایه کسب‌وکار Google برای جست‌وجو محلی باید در نظر گرفته شود. فهرست‌کردن منطقه خدماتی خود در نمایه کسب‌وکار Google، راهی عالی برای اطمینان از نمایش جست‌وجوها محلی در نزدیکی شماست.

  1. ارتباط Relevance

گوگل همچنین نتایجی را بر اساس ارتباط ایجاد می‌کند. ارتباط شما به عبارت جست‌وجو، محصولات یا خدماتی که ارائه می‌کنید بستگی دارد. اگر کاربری پیتزافروشی را جست‌وجو کند، گوگل لیستی از مشاغلی که پیتزا ارائه می‌دهند را جمع‌آوری می‌کند.

  1. برجستگی Prominence

برجسته‌بودن بر نظرات مشتریان در مورد محصولات یا خدمات شما تمرکز می‌کند. در این فهرست گوگل رتبه‌بندی یک تا پنج ستاره و نظرات کاربران را در نظر می‌گیرد. Google می‌خواهد مکان‌هایی را با رتبه‌بندی عالی نشان دهد تا کاربران بتوانند بهترین کسب‌وکار را برای نیازهای خود پیدا کنند.

هنگام ایجاد استراتژی سئو محلی خود، باید این سه عامل را در نظر داشته باشید. لوکال سئو شما بر موقعیت کسب‌وکارتان در نتایج جست‌وجو محلی تأثیر می‌گذارد. دانستن این عوامل موجب می‌شود تا بتوانید برنامه سئو محلی خود را بهتر بهینه کنید و ترافیک بیشتری داشته باشید.

چگونه سایت خود را برای جست‌وجو محلی بهینه کنید

حتما به اهمیت لوکال سئو و نحوه تعیین رتبه‌بندی آن توسط گوگل پی برده‌اید. اکنون وقت آن رسیده است که استراتژی خود را بهینه کنید. بیایید نگاهی به 6 بهینه‌سازی سئو Local بیندازیم. این مراحل را برای کمک به بهبود رتبه‌بندی جست‌وجو محلی خود انجام دهید.

  • فهرست نمایه کسب‌وکار Google خود را بهینه کنید

اولین و مهم‌ترین مرحله استراتژی سئو محلی شما این است که لیست نمایه کسب‌وکار گوگل خود را تایید کنید. فهرست نمایه کسب‌وکار Google شما قلب استراتژی محلیتان است و ارتباط بین شما و کاربران را تقویت می‌کند. برای انجام این مرحله باید به صفحه کسب‌وکار من در گوگل بروید و اطلاعات وب‌سایت خود را ارسال کنید. باید منتظر بمانید تا گوگل برای شما یک تاییدیه ارسال کند. این تاییدیه ممکن است یک الی دو هفته زمان ببرد. بعد از دریافت تاییدیه، از درست‌بودن آدرس، نام‌ونام خانوادگی و تلفن تماس مطمئن شوید. در مرحله بعدی گروه مرتبط با کسب‌وکار خود را انتخاب و بقیه اطلاعات درخواستی را به‌درستی تکمیل نمایید. نام رسمی و کامل شرکت را تایید کنید، بهتر است از نام کامل در فهرست محلی خود استفاده کنید. علاوه‌بر ارائه شماره تماس برای برقراری ارتباط، یک آدرس ایمیل نیز برای دسترسی آسان‌تر در اختیار کاربران قرار دهید

هنگامی که اطلاعات لازم را در فهرست خود تکمیل کردید، می‌توانید تصاویر را اضافه کنید. بسیاری از کاربران به عکس‌های نمایه کسب‌وکار Google نگاهی می‌اندازند تا اطلاعاتی درباره شرکت، محصولات یا خدمات شما پیدا کنند. این تصاویر فرصتی عالی برای شما هستند تا کسب‌وکار خود را به نمایش بگذارید. شما می‌توانید تصاویری از فروشگاه خود، کارکنان و محصولات خود آپلود کنید. در بخش مقدمه می‌توانید با نوشته‌ای کوتاه، به کاربرانتان بگویید چه چیزی برای ارائه به آن‌ها دارید. این بخش مکان بسیار خوبی برای شماست تا بتوانید آنچه که کسب‌وکار شما را منحصربه‌فرد می‌کند به نمایش بگذارید. شما می‌توانید به توصیف شرکت خود بپردازید یا انواع محصولات یا خدماتی که ارائه می‌دهید را معرفی کنید. معرفی شما مکانی عالی برای گنجاندن کلمات کلیدی محلی است تا افراد بیشتری بتوانند شرکت شما را پیدا کنند.

  • سایت خود را بومی‌سازی کنید

هنگام بهینه‌سازی برای سئو Local، بیشتر از فهرست نمایه کسب‌وکار Google خود روی وب‌سایتتان تمرکز کنید. فهرست نمایه نقش مهمی در دستیابی به مشتریان محلی دارد؛ اما وب‌سایت شما نیز می‌تواند این کار را انجام دهد. بهترین راه برای بومی‌سازی وب‌سایتتان این است که نام شهر یا منطقه خود را در سراسر سایت کسب‌وکارتان درج کنید. این روش موجب می‌شود به مشتریان محلی بیشتری دسترسی پیدا کنید و در نتایج جست‌وجو ارزشمند ظاهر شوید.

یکی‌دیگر از راه‌های بومی‌سازی وب‌سایت، درگیرشدن با رویدادهای جامعه محلی است. وقتی رویدادها را در وب‌سایت خود به اشتراک می‌گذارید، می‌توانید از کلمات کلیدی مرتبط محلی استفاده کنید. هنگام شرکت در رویدادها می‌توانید مقالاتی در مورد آن‌ها در سایتتان منتشر کنید. محتوا سئو محلی یک راه عالی برای ایجاد ترافیک محلی در سایتتان است. با این روش می‌توانید کسب‌وکارتان را به افراد بیشتری معرفی می‌کنید و ترافیک وب‌سایتتان را بالا ببرید.

  • کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کنید

کلمات کلیدی بخش حیاتی سئوی محلی هستند. اگر می‌خواهید در نتایج جست‌وجو محلی ظاهر شوید، باید فهرست و وب‌سایت نمایه کسب‌وکار Google خود را بهینه کنید. برای یافتن کلمات کلیدی محلی، در مورد کلمات کلیدی تحقیق انجام دهید. تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می‌کند کلمات کلیدی مناسب را برای ادغام در فهرست نمایه و وب‌سایت خود بیابید. بهتر است روی کلمات کلیدی دم بلند تمرکز کنید. کلمات کلیدی دم بلند شامل سه یا چند کلمه هستند که با محصول یا خدمت شما ارتباط دارند. این کلمات کلیدی خاص هستند و به افراد علاقه‌مند را به صفحه شما هدایت می‌کنند. معمولا زمانی که کاربران جست‌وجوهای محلی خود را انجام می‌دهند، از کلمات کلیدی طولانی برای یافتن کسب‌وکار مناسب استفاده می‌کنند. اگر کلمات کلیدی دم بلند محلی و مناسب را انتخاب کنید، ترافیک بیشتری را برای فروشگاه خود جذب خواهید کرد.

بهینه سازی محلی سایت
  • نقد و بررسی‌های خود را مدیریت کنید

نظرات مشتریان نقش اساسی در انتخاب کسب‌وکار شما توسط افراد محلی دارد. کاربرانی که تجربه‌ای با شما نداشته‌اند، به تجربیات دیگران روی می‌آورند تا در انتخاب یا عدم انتخاب شما تصمیم بگیرند. نظرات مشتریان در فهرست نمایه کسب‌وکار Google شما، محلی برای اعتمادسازی و جذب مشتریان جدید است. وقتی برای کسب‌وکار خود نقدهایی دریافت می‌کنید، آن‌ها را به‌اشتراک بگذارید. شما باید هم نقدهای مثبت و هم منفی داشته باشید. اگر فقط نظرات پنج ستاره داشته باشید، مردم نسبت به صحت آن‌ها شک خواهند کرد. خوب است که نظرات مختلفی در صفحه خود داشته باشید.

اگر نظرات مثبتی دریافت کردید، از مردم برای به اشتراک‌گذاشتن نظراتشان تشکر کنید. هنگامی که کاربران نظرات منفی ارائه می‌دهند، شما باید مشکلات آن‌ها را برطرف و تجربه بهتری برای آن‌ها رقم بزنید. کاربران انتظار دارند نظرات منفی را ببینند؛ برای آن‌ها مهم است که چگونه با این نقدها برخورد می‌کنید. با مدیریت نظرات مشتریان به مخاطبانتان نشان دهید برای آن‌ها ارزش قائل هستید و به تجربه آن‌ها اهمیت می‌دهید. این یک استراتژی عالی لوکال سئو است که به شما کمک می‌کند برند خود را بسازید.

  • جست‌وجو صوتی را بهینه‌سازی کنید

آیا می‌دانستید که بیش‌از 55 درصد از مصرف‌کنندگان از جست‌وجو صوتی برای یافتن یک کسب‌وکار محلی استفاده می‌کنند؟ با افزایش محبوبیت دستگاه‌های جست‌وجو صوتی، باید استراتژی جست‌وجو محلی خود را برای صدا بهینه کنید. روش جست‌وجو افراد از طریق دستگاه‌ها با روش جست‌جو شفاهی آن‌ها متفاوت است. کاربران به احتمال زیاد از زبان عامیانه برای پرسیدن سوالات خود استفاده می‌کنند. در محتوا سئو محلی، باید کلمات کلیدی که کاربران به‌صورت شفاهی برای یافتن کسب‌وکار شما به‌کار می‌برند را اضافه کنید. بهینه‌سازی جست‌وجو صوتی، سرنخ‌های محلی بیشتری به شما می‌دهد تا بتوانید کاربران جدید را وادار به بازدید از سازمانتان کنید.

  • وب‌سایت خود را بهینه کنید

کاربران با پیداکردن فهرست نمایه کسب‌وکار گوگل شما و کلیک روی آن، به سایت شما هدایت می‌شوند. آن‌ها می‌توانند در فهرست نمایه اطلاعات بیشتری از شما پیدا کنند. ممکن است مخاطبان شما را در فهرست محلی یا نتایج جست‌وجو گوگل بیابند. در هر صورت شما باید یک وب‌سایت بهینه‌شده را برای ورود آن‌ها آماده کرده باشید. اگر می‌خواهید با استراتژی سئو محلی، موفقیت خود را مشاهده کنید، باید یک وب‌سایت بهینه‌شده داشته باشید. در ادامه چند راهکار وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید وب‌سایت خود را بهبود ببخشید.

  • طراحی به‌روز داشته باشید

اگر وب‌سایت شما قدیمی به نظر برسد، مخاطبان شما علاقه خود را از دست خواهند داد. شما باید با سرمایه‌گذاری در طراحی وب‌سایت خود ظاهری تازه و جدید به سایت خود بدهید.

  • از بارگیری سریع سایت خود اطمینان حاصل کنید

کاربران از صبرکردن برای بارگیری صفحات متنفرند. با استفاده از Google PageSpeed ​​Insights، می توانید ببینید که سایت شما در کدام قسمت به بهبود نیاز دارد. همچنین می‌توانید در خدمات بهینه‌سازی سرعت صفحه، سرمایه‌گذاری کنید.

  • پیمایش را ساده کنید

اگر کاربران نتوانند اطلاعاتی را که می‌خواهند در سایت شما پیدا کنند، به‌سرعت دلسرد می شوند. امکان سرچ ساده و کاربردی به آن‌ها کمک می‌کند تا به اطلاعات مورد نیاز خود دست بیابند. بهتر است از دسته‌بندی‌های گسترده و زیرمجموعه‌های سازمان‌یافته استفاده کنید.

لوکال سئو با کافه سئو

اکنون که با سئو محلی و اهمیت آن آشنا شدید، حتما ضرورت بهینه‌سازی وب‌سایتتان را می‌دانید. اکنون وقت آن است که دست به کار شوید و ارتباط بین خود و مشتریانتان را بهبود ببخشید. سئو یک فرآیند فنی است و یادگیری و پیاده‌سازی آن در استراتژی کسب‌وکار شما زمان می‌برد. بنابراین بهتر است از متخصصین این حوزه کمک بگیرید و وب‌سایت کسب‌وکارتان را به‌روزرسانی کنید. بنابراین اگر زمان کافی یا تخصص لازم برای انجام سئو محلی ندارید، تیم ما در کافه سئو به شما کمک می‌کند. آژانس سئو با خدمات کامل خود، یک کمپین لوکال سئو برای شما ایجاد می‌کند. ای مجموعه با ترفندهای کاربردی ترافیک بیشتری به سمت کسب‌وکارتان هدایت خواهد کرد. اگر می‌خواهید بدانید کافه سئو چگونه در ایجاد یک کمپین سئو Local کمک کند، همین امروز با ما تماس بگیرید. همچنین اگر می‌خواهید ترافیک و درآمد بیشتری برای سازمان خود جذب کنید یا در مورد سئو سوالاتی در ذهن دارید با ما ارتباط برقرار کنید!