سئو کلاه سفید چیست و چه ترفندهایی دارد؟


اصطلاح سئوی کلاه سفید به تاکتیک‌های سئو اطلاق می‌شود که مطابق با شرایط و ضوابط موتورهای جست‌وجو مانند گوگل است.

White hat SEO به هر عملی اطلاق می‌شود که رتبه شما را در صفحه نتایج موتور جستجو بهبود می‌بخشد. همچنین یکپارچگی وب‌سایت شما را حفظ می‌کند و در شرایط خدمات موتورهای جست‌وجو قرار می‌گیرد. همه از نظر سئو برابرند؛ فرقی نمی‌کند که شما یک کسب‌وکار جدید هستید یا یک کسب‌وکار قدیمی. امروز قصد داریم به تکنیک سئوی کلاه سفید بپردازیم. این بهترین راه برای تامین بودجه کمپین‌های بازاریابی شما در بلندمدت و کوتاه‌مدت است. همچنین آرزوی شما برای رتبه خوب در گوگل را برآورده می‌کند. بیایید با یک سوال واضح شروع کنیم، سئو کلاه سفید چیست و چرا با سئو کلاه سیاه متفاوت است؟

فهرست مطالب

تعریفی از سئو با کلاه سفید

سئو کلاه سفید چیست؟ این فرایند یک استراتژی بازاریابی است که از دستورالعمل‌های گوگل پیروی می‌کند. شرایط و ضوابط آن را تحت موتورهای جست‌وجو تنظیم می کند. این نوع سئو به‌عنوان سئو اخلاقی شناخته می‌شود که در برابر استفاده از رویکردهای غیرقانونی برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها مقاومت می‌کند. به همین دلیل است که ترجیح می‌دهد در درازمدت و بر اساس قوانین بازی کند. سئو کلاه سیاه به استفاده از روش‌های غیراخلاقی برای رتبه‌بندی بالا در گوگل اشاره دارد.

گوگل فعالیت آن دسته از سایت‌هایی که از روش‌های خطرناک برای به‌دست‌آوردن ترافیک وب‌سایت استفاده می‌کنند، ممنوع می‌سازد. استراتژی White hat SEO تعهد بلندمدت با گوگل محسوب می‌شود که هدف آن ارائه سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت به‌جای پیروزی‌های سریع است. اکنون اگر می‌خواهید بدانید سئو کلاه سفید چیست و چگونه بر وب‌سایتتان اثر می‌گذارد در ادامه با ما همراه باشید.

مزایا سئوی کلاه سفید

اگر می‌خواهید بدانید سئو کلاه سفید چیست و چه مزایایی دارد. باید بدانید استراتژی‌های معمول سئو شامل استفاده از کلمات کلیدی مناسب، ایجاد لینک، ارسال مهمان و تجزیه‌وتحلیل کلمات کلیدی می‌شود. پیاده‌سازی این نوع سئو مانند استفاده از یک سپر برای وب‌سایت شماست. این فرایند از شما و کسب‌وکارتان در برابر نگرانی‌ها یا تخلفات آینده محافظت می‌کند. این نوع سئو مزایا بسیاری برای وب‌سایت و ترافیک شما دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

مزایای سئو کلاه سفید

1. از نظر گوگل شهرت خوبی کسب کنید

به‌گفته وارن بافت بیش‌از 20 سال طول می‌کشد تا شهرت‌تان را بسازید و 5 دقیقه طول می‌کشد تا خراب شود. اگر به این فکر کنید، کارها را به گونه‌ای دیگر انجام خواهید داد. وب‌سایت شما نیز کم‌کم اعتبار خود را در نظر گوگل می‌سازد. هنگامی‌که در رتبه‌های خوب گوگل جایگاهی کسب می‌کنید، سایت شما برای مدت طولانی‌تری ایمن باقی می‌ماند. خطر جریمه، ممنوعیت سود یا بازدیدکنندگان وب‌سایت وجود ندارد. این نوع سئو به‌عنوان زره عمل می‌کند. همچنین، بازدیدکنندگان مکان‌هایی را دوست دارند که دستورالعمل‌ها و شرایط Google را دنبال می‌کنند. وقتی از تکنیک‌های White hat SEO استفاده می‌کنید، رشد کسب‌وکار شما پایدارتر می‌شود. این تضمین می‌کند که زمان و تلاش شما بیهوده نخواهد بود.

2. در دراز مدت در پول و زمان صرفه‌جویی کنید

همه عاشق نتایج فوری و موفقیت کوتاه‌مدت هستند؛ اما آنچه با نتایج فوری همراه می‌شود ترس است. ترس از خطر و ازدست‌دادن همه تلاش‌هایتان. اینجاست که White hat SEO می‌درخشد و بخش مهمی از استراتژی بازاریابی شما می‌شود. این رویکرد برای ایجاد ارتباط انسان به انسان ارگانیک‌تر و طبیعی‌تر است که از همه آزمون‌های اعتبار Google فراتر می‌رود.

اگر بپرسید تکنیک‌های سئو کلاه سفید چیست؟ باید بدانید فرایندی است که اگر به درستی انجام شوند، بسیار قدرتمند هستند. این فرایند برای حفظ خود در طولانی‌مدت به پول زیادی نیاز ندارد. در مقابل سئو کلاه سیاه تمام سرمایه شما را بدون هیچ تضمینی برای بازدهی مثبت، می‌خورد. گوگل اغلب الگوریتم خود را به‌روز می‌کند و تغییر می‌دهد. بنابراین، برای یک وب‌سایت سخت است که با تمام تاکتیک‌های سئو کلاه سیاه همراه باشد. این دستورالعمل‌ها Google را منحرف و کاربران را گمراه می‌کند؛ این برای تجارت شما مناسب نیست.

3. محتوا قابل اشتراک‌گذاری

بیشترین سوالاتی که هر کسب‌وکاری می‌پرسد این است که چگونه مطمئن شوم تیم من با استراتژی‌های بازاریابی جدید سازگار است؟ اشتراک‌گذاری و شفاف‌ترکردن فرایند کارتان می‌تواند پاسخ شما باشد. White hat SEO اینجاست تا تلاش‌های کارکنانتان را تقویت و وب‌سایت‌ها، شبکه‌ها و برندسازی را رتبه‌بندی کنید. این را در نظر بگیرید؛ شما در حال حاضر هیچ قانون یا مقرراتی را نقض نمی‌کنید. حتی اگر گوگل الگوریتم‌های خود را به‌روز کند، می‌توانید برای به‌روزرسانی استراتژی خود وقت بگذارید. سپس دستورالعمل‌های سئو آماده خود را با تیمتان به اشتراک بگذارید.

4. رتبه وب‌سایت خوب

حتما می‌دانید سئو کلاه سفید چیست؟ آن مجموعه‌ای از قوانین و مقررات را طراحی می‌کند که با دستورالعمل‌های موتور جست‌وجو گوگل هماهنگ است. به این ترتیب به رتبه‌بندی سایت شما کمک می‌کند. مطمئناً محتوا خوب وب‌سایت شما را متمایز خواهد کرد. این سئو مانند یک دوست خوب برای سایت شما عمل می‌کند. البته در صورتی که مانند یک شورشی عمل نکنید یا برخلاف الزامات گوگل پیش نروید. رتبه‌بندی خوب وب‌سایت به شما کمک می‌کند تا توسط مشتریان خود و همچنین مشتریان بالقوه پیدا شوید. علاوه‌بر این، White hat SEO روندی نیست که به زودی از بین برود. این سیستم برای حفظ سود کسب‌وکار شما و راهی عالی برای ایجاد روابط واقعی با کاربران است.

5. خطر کمتری را به‌همراه دارد

ما می‌دانیم که گوگل یک شرکت میلیارد دلاری است. حالا یک دعوا حقوقی از این شرکت میلیاردی را تصور کنید. دلهره‌آور به نظر می‌رسد، درست است؟ در این شرایط، از اقدامات احتیاطی مانند White hat SEO استفاده کنید؛ این فرایند شما را در معرض خطر کمتری قرار می‌دهد و جایگاه مناسب‌تری در دنیا وب به شما ارائه می‌دهد. می‌توان گفت محتوا قابل اعتماد و مفید همچنان پادشاه است و برای همیشه پادشاه باقی خواهد ماند.

برای نگه داشتن گوگل در کنار شما، پیروی از قوانین گوگل بسیار مهم است. از فریب‌دادن مخاطبان خود با محتوا هرزنامه، پیوندها یا پیشنهادات اجتناب کنید. معامله واقعی این است که در گوگل رتبه‌بندی کنید و برای کسب‌وکار خود شهرت خوبی داشته باشید. در درازمدت، تنها چیزی که نیاز دارید اعتماد است و برای جلب اعتماد، کسب‌وکار شما باید معتبر و واقعی باشد. اجرا تکنیک‌های این نوع سئو شما را برای همه این موارد آماده می‌کند.

6. ایجاد روابط وفادار

به‌عنوان یک کسب‌وکار، داشتن منابع اعتباری کافی از میلیون‌ها دنبال‌کننده جعلی مهم‌تر است. حتی اگر موفق شوید بازدیدکنندگان خود را متقاعد کنید که برند شما وفادار است، اسپم‌ها از دور می‌درخشند. اینجاست که سئو کلاه سیاه تمام اعتبار خود را از دست می‌دهد. اغلب این کسب‌وکارها روی یک پلت‌فرم اسپم ساخته می‌شوند که مانع از ارتباط مشتری و برند موجود می‌شود.

یک رابطه صادقانه با مشتریان بالقوه و بالفعل خود داشته باشید و محتوا عالی برای حل مشکلات آن‌ها ارائه دهید. گوگل برای تمام تلاش‌هایتان در درازمدت به شما پاداش خواهد داد. تکنیک‌های White hat SEO به شما کمک می‌کند تا یک رابطه معتبر و بدون فیلتر با مشتریان خود ایجاد کنید.

تکنیک‌های مهم سئو کلاه سفید چیست

کسب‌وکارهایی که مسیر سئوی کلاه سفید را انتخاب می‌کنند، شاهد تغییر شدید در رشد، ترافیک و موارد دیگر خود هستند. این یک روش خودپایه برای حفظ کسب‌وکار شما و اولویت‌دادن کاربران بر دیگر موارد است. در اینجا برخی از تکنیک‌های این نوع سئو آزمایش‌شده وجود دارد که باید دنبال کنید:

نکنیک های سئو کلاه سفید

1. ایجاد محتوا با کیفیت بالا

محتوا در همه جا وجود دارد؛ اما محتوا باکیفیت نیاز به یک ایده بکر دارد. ایجاد محتوا با کیفیت چندان آسان نیست. محتوایی که منحصربه‌فرد و در عین حال قابل ربط است. محتوایی که باعث ایجاد ترافیک شود و در عین حال به قوانین و مقررات موتور جست‌وجو گوگل پایبند باشد. با این حال، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که محتوا شما بر اساس برخی معیارها حاکم است. به‌عنوان مثال، طول محتوا شما، موضوع، انتخاب کلمات کلیدی و لینک‌های لنگر مورد توجه قرار می‌گیرد. از آنجایی که این یک معیار برای White hat SEO است، شما در دریایی از محتوا متمایز به‌نظر می‌رسید.

2. سایت خود را برای موبایل مناسب کنید

گوگل اولین‌بار با این خبر در سال 2016 منتشر شد، آن‌ها اعلام کردند که آینده در جست‌وجوهای موبایل‌پسند نهفته است. بنابراین سایت شما باید سازگار با موبایل باشد تا شانس مرتبط‌بودن و یافتن توسط کاربران را افزایش دهد. در ژوئن 2019، گوشی همراه 50.71 درصد از جست‌وجوها را به خود اختصاص داد. این در حالیست که استفاده از دسکتاپ به 45.53 درصد کاهش پیدا کرد. برای به‌دست‌آوردن نتایج تکنیک سئو، تمرکز روی کاربران تلفن همراه حیاتی خواهد بود.

یک طرح White hat SEO باید سایت شما را برای عرض صفحه نمایش، خوانایی و CTAهای واضح بهینه کند. خبر خوب را بشنوید؛ گوگل نیز اپلیکیشن تست موبایل‌پسند خود را منتشر کرده است. بنابراین باید بررسی کنید که آیا وب‌سایتتان برای موبایل مناسب است یا خیر و نقاط ضعف آن را دریابید. نتیجه‌گیری می‌شود که هدف جست‌وجو کاربر برای رتبه‌بندی وب‌سایت شما در دنیا مدرن خدمات سئو ضروری است.

3. یک تحقیق عمیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید

در اوایل دهه 2000، کلمات کلیدی در یک مقاله 1000 کلمه‌ای در هر جایی که ممکن بود قرار می‌گرفتند. گوگل اکنون هوشمندتر از هر زمان دیگریست و این رویکرد اکنون دیگر وجود ندارد. تحقیق همسو و عمیق در مورد کلمات کلیدی در فرایند سئوی کلاه سفید ضروری است. در دنیای مدرن، 13.53 درصد از کلمات کلیدی تنها از یک یا دو کلمه تشکیل شده است. این نشان می‌دهد که افراد بیشتر به عبارات و اصطلاحات کلی تمایل دارند.

به‌طور عمده، تحقیقات کلمات کلیدی شامل پیداکردن کلمه کلیدی اصلی و تجزیه‌وتحلیل حجم جست‌وجو آن‌هاست. شما می‌توانید ابزارها و یک استراتژی مناسب را برای انجام تحقیقات عمیق کلمات کلیدی ترکیب کنید. این به شما کمک خواهد کرد رتبه‌بندی، رقبا و هدف جست‌وجو کاربران را برای یک کمپین بازاریابی موفق تجزیه‌وتحلیل کنید.

4. روی لینک‌سازی معنادار تمرکز کنید

یک فرایند بسیار ملموس در جعبه ابزار سئو کلاه سفید چیست؟ لینک بلیدینگ پاسخ شما خواهد بود. بر اساس Spiralytics، 94٪ از پست‌های وبلاگ هیچ لینک خارجی ندارند. این آمار به‌تنهایی نشان می‌دهد که ایجاد پیوندهای معنی‌دار برای هر کسب‌وکاری آسان نیست. دریافت لینک‌های باکیفیت به وب‌سایت‌های واقعی شما یک فرایند ایجاد پیوند است. فرایند سئوی کلاه سفید زمان، تلاش و ارسال ایمیل‌های زیادی را می‌طلبد.

هنگامی که محتوا شما مملو از بک‌لینک‌های معتبر باشد، موتورهای جست‌وجو به وب‌سایت شما فشار می‌آورند. لینک‌های با اعتبار بالا سیگنال سبزی برای مخاطبان شما هستند تا بتوانند به محتوا شما اعتماد کنند. همچنین آن را به اشتراک بگذارند و نسبت به آن اقدام کنند. همه اینه‌ا با کمک توصیفات معتبر، پست‌های مهمان ارزشمند و اشتراک‌گذاری رسانه‌های اجتماعی امکان‌پذیر است. ایجاد محتوا باکیفیت و دست اول و تبلیغ آن با یک برنامه اقدام، تنها چیزی خواهد بود که نیاز دارید.

5. به طراحی وب‌سایت و سیستم ناوبری اهمیت دهید

شما می‌توانید ترافیک را به سایت خود جذب کنید. لازم است بدانید اگر مشتریان شما بی‌هدف در سایت شما اقامت داشته باشند، آن ترافیک بی‌معنی است. سایت شما به سیستم ناوبری قوی‌تری نیاز دارد. برای موفقیت در استراتژی سئوی کلاه سفید، داشتن یک سایت تمیز و مینیمالیستی بسیار مهم است. گوگل در هر به‌روزرسانی الگوریتم اهمیت خود را نسبت به هدف جست‌وجو کاربر افزایش می‌دهد. وب‌سایتتان باید هدفی را که در پس این کلمات وجود دارد دنبال کند و گوگل را تحت تاثیر قرار دهد.

6. از Schema Tracker به‌طور کامل استفاده کنید

Schema.org که با نام schema نیز شناخته می‌شود، واژگانی از برچسب‌هاست. می‌توانید این تگ‌ها را به کد HTML خود اضافه کنید. این کار گوگل را برای یافتن وب‌سایت شما و رتبه‌بندی در SERPها آسان می‌کند. جالب است بدانید که وب‌سایت‌های شما با این استراتژی مزیت رقابتی پیدا می‌کنند. خوب است که CTRهای موثر و منابع معتبر مانند رتبه‌بندی‌ها، بررسی‌ها و اعداد را اضافه کنید. به این صورت وب‌سایت شما از نظر بینندگان جذاب‌تر به‌نظر می‌رسد.

واقعیت شگفت‌انگیز این است که تنها 0.3 درصد از سایت‌ها از schema استفاده می‌کنند. این یعنی فضا کافی برای رتبه‌بندی وب‌سایت شما وجود دارد. شما می‌توانید داده‌های ساختاریافته را به سایت خود اضافه نمایید. به این صورت Google می‌تواند داده‌های مرتبط را از ریچ اسنیپت شما استخراج و ترافیک بیشتری را ایجاد کند. گوگل اغلب SEO را تشویق خواهد کرد تا استفاده از داده‌های قطعه غنی را گسترش دهد. این کار ساده، کاربر محور و قابل درک است.

7. بازاریابی محتوا شاه‌کلید است

افراد غیر وبلاگ‌نویس و افراد مبتدی سئو اغلب این نکته را نادیده می‌گیرند. خبر خوب این است که بازاریابی محتوا به شما کمک می‌کند تا تمام محتوا خود را در یک راستا قرار دهید. به این صورت توانسته‌اید استراتژی White hat SEO را در عمل انجام دهید. طبق Demands Metric، بازاریابی محتوا 62٪ هزینه پایینی دارد و سه برابر بیشتر از بازاریابی برونگرا سرنخ ایجاد می‌کند. روی تولید محتوا در مورد موضوعاتی که مخاطبان شما نیاز دارند تمرکز کنید. برای ایجاد یک فرایند موثر، فقط به کلمات کلیدی مناسب، یک صفحه بهینه‌شده در سایت و محتوا ارزشمند نیاز دارید.

8. روی فهرست محلی تمرکز کنید

بر کسی پوشیده نیست که گوگل در تلاش است تا هدف جست‌وجو کاربر را به‌طور شبانه‌روز برآورده کند. گوگل هر از چند گاهی الگوریتم خود را به‌روز خواهد کرد تا کاربران ما بتوانند در صدر جدول باقی بمانند. معمولاً کاربرانی که لاته مورد علاقه خود را می‌خواهند، کافه‌ای در نزدیکی خود را انتخاب می‌کنند. اکثر کسب‌وکارها با استفاده از فهرست‌های محلی در تلاش هستند با جست‌وجو مخاطبان هدف خود هماهنگ باشند. هر زمان که مخاطبان هدف به آن‌ها نیاز داشته باشند در موتورهای جست‌وجو گوگل ظاهر می‌شوند.

تقریبا 82 درصد از خریدارانی که از گوشی‌های هوشمند برای خرید استفاده می‌کنند، جست‌وجوهای نزدیک به من را انجام داده‌اند. هنگامی که موقعیت خود را در بسته 3 محلی Google تأیید می‌کنید، وب‌سایت و کسب‌وکار شما از دیگران جلوتر می‌زند. این جستجوگرها شامل موقعیت فیزیکی کسب‌وکار و دسترسی به آدرس فروشگاه محلی، شماره تلفن، URL وب‌سایت و … است.

9. از تگ‌های مناسب، توضیحات متا و تگ‌عنوان‌ها استفاده کنید

نوشتن عناوین قانع‌کننده، توضیحات متا و یک URL عالی، نرخ کلیک وب‌سایت شما را افزایش می‌دهد. استفاده از این موارد به گوگل کمک می‌کند تا بفهمد صفحات وب‌سایت شما چه چیزی را به مخاطبانتان انتقال می‌دهد. برچسب‌ها اصطلاحات از پیش تعریف‌شده در وردپرس هستند که این امکان را فراهم می‌سازند تا با خوانندگان ارتباط برقرار کنید.  توضیحات متا فرایند سئوی کلاه سفید شما را واضح‌تر و مختصرتر می‌کند. با ظهور توضیحات متا، مخاطبان تصمیم می‌گیرند که روی وب‌سایت شما کلیک کنند یا به گزینه بعدی بروند. این بدان معناست که توضیحات متا می‌تواند نرخ کلیک شما را افزایش دهد یا پایین بیاورد. یک URL کامل، ویترین مقصدی عالی است که مخاطبان شما می‌خواهند به آن برسند. انتخاب یک URL کوتاه و شیرین نظر مخاطبان را جلب می‌کند و مطابق با دستورالعمل‌های گوگل است.

سئوی کلاه سفید

وب‌سایتی قدرتمند با سئوی کلاه سفید در کافه سئو

اگر تا پایان این محتوا را خوانده باشید حتما می‌دانید سئو کلاه سفید چیست و چه مزایایی برای کسب‌وکارتان دارد. وقتی از تکنیک‌های سئوی کلاه سفید استفاده می‌کنید، برخلاف سئو کلاه سیاه که هیچ‌کس نمی‌داند چه زمانی کسب‌وکار شما می‌تواند تعطیل شود، حق دارید از تمام تلاش‌ها و زمان خود محافظت کنید. برای احیای کسب‌وکار مدرن خود، محتوا عالی تولید کنید و جزئیات کوچک را اصلاح نمایید. به یاد داشته باشید، White hat SEO در درازمدت کار می‌کند و در نهایت نتیجه می‌دهد. برای استفاده درست از این فرایند مثبت می‌توانید از مجموعه کافه سئو کمک بگیرید. این مجموعه با ارائه روش‌ها و متدهای جدید، شما را در صدر رتبه‌بندی گوگل قرار می‌دهد.