ساخت سایت و ورود به جهانی شگفت‌انگیز


ساخت سایت اهداف فروشگاه آنلاین یا کسب‌وکار شما را منعکس می‌کند و بازدیدکنندگان شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. با ساخت وب سایت شما به دنیایی فراتر از بازار کنونی‌تان وارد می‌شوید و فرصت‌هایی طلایی را به‌دست می‌آورید. شما می‌توانید در فضایی بزرگ‌تر، خود را به کاربران متنوع‌تری معرفی کنید. پس‌از معرفی، وقت آن است با ترفندهای برنامه‌ریزی‌شده آن‌ها را مشتاق به بازدید از سایتتان کنید. با جذب کاربران بیشتر و حفظ آن‌ها، مشتری بیشتر، فروش بالاتر و کسب‌وکاری موفق‌تر را تجربه می‌کنید. ممکن است ساخت وب سایت دشوار به‌نظر برسد؛ اما با برنامه‌ریزی و توجه به نکاتی در این مورد موفق خواهید شد. شما با این ترفند می‌توانید فروشگاه آنلاین خود را ارتقا دهید و در سطح جهانی آن را مدیریت کنید.

فهرست مطالب

10 قدم تا ساخت وب سایت

شاید در گذشته ساخت سایت دشوار و غیر ممکن به‌نظر می‌رسید؛ اما امروز با پیشرفت تکنولوژی این امر امکان‌پذیر است. برای قدم‌گذاشتن در این مسیر به یک نقشه راه نیاز دارید تا هدفتان را ترسیم کنید. برای ساخت وب سایت باید مراحل مختلف ساخت آن را با دقت و قدم‌به‌قدم پیش ببرید.

1. یک هدف تعیین کنید

هر وب‌سایتی که ایجاد می‌کنید با یک هدف مشخص و مخاطبان هدف خاصی شروع می‌شود. شما می‌توانید گام‌هایی را در جهت ایجاد سایتی بردارید که نه‌تنها زیبا به‌نظر می‌رسد؛ بلکه همان‌طور که می‌خواهید عمل کند.

از خودتان بپرسید هدف بلندمدت در ساخت سایت چیست؟ آیا برای فروش محصولات است؟ برای بیان و گسترش هویت برندتان ارائه می‌شود؟ امیدوارید چه نوع تجربه کاربری ارائه دهید؟ چه معیارهای کاربری را از طریق سایت ردیابی خواهید کرد؟ پس‌از تعیین هدف سایتتان، برای ارتباطی موثرتر با مخاطبان خود، باید از طراحی سایت زیبا و کاربردی استفاده کنید. همه‌چیز، از طرح‌بندی سایت گرفته تا محتوا، باید تأثیرات لازم را بر مشتری بگذارند.

اگر هدفتان از ساخت سایت، معرفی فروشگاه آنلاین است باید برنامه مشخصی را بچینید. صفحات محصول با تصاویر واضح و برجسته، صفحات پرداخت و نظرات مشتریان در فروشگاه‌های آنلاین در نظر گرفته می‌شوند. اگر برای معرفی برند خود در تلاش هستید، باید تصاویری از نمونه کارهایتان را در صفحات سایت خود ارائه دهید.

برای ارتباط با مخاطبان هدف خود باید صفحاتی مانند تماس با ما را  در نظر بگیرید. حواستان باشد یک سایت ممکن است اهداف مختلفی را دنبال کند؛ اما هدف اصلی باید مشخص باشد. گوگل و کاربران باید در نگاه اول متوجه شوند که کسب‌وکارتان چیست؟ و چه هدفی را دنبال می‌کنید. بنابراین مشخص‌نبودن هدف اصلی سایت، ممکن است گوگل و کاربران را گمراه کند.

2. سایت‌ساز مناسب انتخاب کنید

سایت‌ساز یک راه‌حل محبوب و مقرون به‌صرفه برای ساخت سایت فروشگاه آنلاین یا کسب‌وکار شماست. با سایت‌ساز می‌توانید بدون استفاده از کد، صفحه خود را راه‌اندازی، طراحی، شخصی‌سازی، انتشار و مدیریت کنید. بهترین پلتفرم‌ها به شما کمک خواهند کرد تا یک سایت را سریع‌تر و بدون ایجاد دردسر و مشکل راه‌اندازی کنید.

چیزی که اغلب هنگام صحبت در مورد انتخاب سازنده وب‌سایت فراموش می‌شود، قابلیت‌های زیرساختی آن است. آن‌ها قابلیت اطمینان هاست، سطح امنیتی و سرعت سایت شما را تضمین می‌کنند. اگر زیرساخت سایتتان به‌اندازه کافی قوی نباشد، می‌تواند باعث ایجاد دردسرهای بزرگ برای صاحبان وب‌سایت شود.

با سازنده وب‌سایت مناسب، مجبور نیستید با مشکلات بزرگ و کوچک دست‌وپنجه نرم کنید. نرم‌افزار کم کد و بدون کد از وب‌سایت شما به‌خوبی مراقبت خواهد کرد. بنابراین شما نیازی به دانستن نحوه کدنویسی برای سفارشی‌سازی سایت خود ندارید. سازندگان وب‌سایت‌های امروزی دارای قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی هستند.

آن‌ها به شما این امکان را می‌دهند تا سریع‌تر و هوشمندانه‌تر از همیشه کار کنید. شما به‌عنوان یک خالق یا کارآفرین، اغلب کلاه‌های متعددی بر سر دارید. شما در حال طراحی وب‌سایت هستید و آن را برای سئو بهینه‌سازی می‌کنید. بنابراین شما به یک سازنده وب‌سایت نیاز دارید که انجام همه این کارها را در یک پلتفرم فراهم سازد.

سایت ساز

3. الگوی خود را انتخاب کنید

طرح بصری وب‌سایت شما مهم‌ترین و تاثیرگذارترین عنصر آن است. قبل از اینکه به تصاویر بصری و طراحی بپردازید، باید وقت خود را صرف بررسی گزینه‌های مورد نظر کنید. برای شروع، نگاهی به پایگاه‌های داده از قالب‌های وب‌سایت حرفه‌ای بیندازید تا ببینید کدام‌یک با دید شما مطابقت دارد. فرقی نمی‌کند به دنبال قالب‌های نمونه کار هستید یا قالب‌هایی برای یک فروشگاه آنلاین. ده‌ها گزینه قابل تنظیم از قالب‌های وب‌سایت ساده تا قالب‌های پیچیده‌تر برای انتخاب وجود دارد.

همان‌طور که سایت خود را برنامه‌ریزی می‌کنید، توجه داشته باشید که سایت‌های رقیب شما چگونه هستند. همچنین سایر پلتفرم‌های بصری مانند Pinterest و Instagram را نیز بررسی کنید. همه این بررسی‌ها بینشی در مورد فونت‌ها، رنگ‌ها و سبک‌ها و گرایش‌های طراحی وب به شما می‌دهد. بااین‌حال، از کپی‌کردن کارهایی که قبلاً انجام شده است خودداری کنید. در عوض، درک درستی از زبان بصری که با مخاطبان مورد نظر شما همخوانی دارد را به‌دست آورید.

4. نام دامنه خود را انتخاب کنید

دامنه شما مانند آدرس وب‌سایت و خانه دائمی شما در وب است. تصور کنید یک کاربر اینترنتی نام دامنه یا URL وب‌سایت شما را در یک مرورگر وب وارد کرده است. با اتصال به یک وب‌سرور دامنه شما را با آدرس IP خود شناسایی و سایتتان را به کاربر تحویل می‌دهد.

نام دامنه باید کوتاه، تاثیرگذار و نشان‌دهنده خدمات یا محصولتان باشد. نامی را انتخاب کنید که در ذهن‌ها بماند و منحصربه‌فرد باشد. دامنه‌ها و زیردامنه‌ها شامل نام وب‌سایت و کسب‌وکار شما هستند که پس‎از آن پسوندی مانند com یا org قرار می‌گیرند.

سازندگان وب‌سایت نام‌های دامنه رایگان را با طرح ساخت وب سایت برتر به شما ارائه می‌دهند. این می‌تواند برای وب‌سایت شما مفید باشد؛ چراکه اعتبار وب‌سایت شما را برای کاربران و موتورهای جست‌وجو افزایش می‌دهد. همچنین به بازدیدکنندگان نشان می‌دهد که شما یک برند حرفه‌ای و قابل اعتماد هستید.

به این صورت کاربران شما را راحت‌تر پیدا کنند و برند شما شناخته‌تر می‌شود. پس‌از انتخاب نام دامنه، در مرحله بعد باید گزینه‌های خدمات میزبانی وب خود را در نظر بگیرید. از هاست اشتراکی گرفته تا هاست ابری، چندین سرویس میزبانی مختلف برای انتخاب وجود دارد.

5. ساختار سایت را انتخاب کنید

دسترسی به یک سایت باید آسان و استفاده از آن سریع باشد. بعد از ساخت سایت و پیش‌از انتشار آن، مطمئن شوید یافتن صفحات مورد نظر را به‌آسانی برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. چندین مؤلفه اصلی در ساختار سایت وجود دارد که باید آن‌ها را در نظر بگیرید:

  • نقشه سایت خود را ایجاد کنید

نقشه سایت طرح اولیه معماری سایت شما را نشان می‌دهد که شامل تمام صفحات و محتوایی است که قصد ایجاد آن را دارید. بر این اساس موتورهای جست‌جو وب مانند Google می‌توانند صفحات شما را بهتر پیدا کنند. نقشه سایت معمولاً در زمان ایجاد صفحه جدید یا جابه‌جایی آن‌ها، به به‌روزرسانی نیاز دارد. جالب است بدانید سیستم‌های مجهز امروزه نقشه سایت شما را به‌طور خودکار ایجاد و به‌روز می‌کنند.

  • منو پیمایش خود را بهینه کنید

منو پیمایش شما بازدیدکنندگان را به صفحات مناسب در سایت شما راهنمایی می‌کند. این منو به‌صورت یک نوار افقی یا عمودی در سایت شما با پیوندهایی به چندین صفحه مختلف نمایش داده می‌شود. سایت شما باید بتواند بازدیدکننده را با سه کلیک یا کمتر، از یک صفحه به صفحه دیگر حرکت دهد.

منو اصلی شامل تمامی صفحات موجود در سایت شما نیست. در واقع شما باید در منو اصلی به مهم‌ترین یا محبوب‌ترین صفحات پیوند دهید. به این صورت راهی آسان برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کنید تا به جایی که شروع کرده‌اند برگردند.یکی از بهترین راه‌ها برای دستیابی به این هدف، اضافه‌کردن یک لوگو قابل کلیک در بالا صفحه است. این لوگو می‌تواند بازدیدکنندگان را به صفحه اصلی هدایت کند. از سایت‌های رقبا الهام بگیرید، می‌توانید یک مگا منو اضافه کنید که ماهیت بصری‌تری دارد.

مگا منو به کاربران اجازه می‌دهد تا روی دسته‌بندی منوی اصلی قرار بگیرند و زیرشاخه‌های پیوندها را ببینند. اگر یک وب‌سایت ساده با صفحات کمتر ایجاد می‌کنید، می‌توانید یک منو لنگر در بالا صفحه خود داشته باشید. این منو کاربران را به صفحات خاص یا بخش‌های خاص در یک صفحه پیوند می‌دهد. خوب است زمانی را صرف بهینه‌سازی نسخه موبایلی منو خود کنید، باید همه چیز به‌وضوح در تلفن‌ها اجرا شود.

  • فوتر خود را نادیده نگیرید

درحالی‌که منو پیمایشی ابزار اصلی وب‌سایت شماست، می‌توانید از فوتر سایت برای ارائه لینک‌ها و اطلاعات اضافی استفاده کنید. فوتر شما املاک و مستغلات اصلی را برای تقویت محتواهای مهم یا نشان‌دادن سایر مناطق سایت ارائه می‌شود. در این قسمت می‌توانید مواردی که در منو اصلی پوشش داده نمی‌شوند را قرار دهید. اطلاعات تماس و پیوندهای مستقیم به نمایه‌های رسانه‌های اجتماعی شما بهترین انتخاب برای قرارگیری در فوتر سایت شما هستند.

6. صفحات مرتبط بسازید

اکثر وب‌سایت‌های مؤثر دارای صفحات یا بخش‌های متعددی مانند یک صفحه اصلی و چندین صفحه پشتیبانی هستند. این صفحات جنبه‌های مختلف فروشگاه یا کسب‌وکار شما را نشان می‌دهند. صفحات اصلی و پشتیبانی باید زیبا و در عین حال اطلاعاتی باشند و دسترسی و پیمایش را آسان کند. اگر از یک سازنده وب‌سایت استفاده می‌کنید، احتمالاً گزینه‌ای برای افزودن، حذف و سفارشی‌کردن صفحات وجود دارد. از این قابلیت برای ایجاد صفحاتی استفاده کنید که هدف و پیام مورد نظر سایت شما را نشان می‌دهند.

در فهرست سایت، محصولات را ایجاد کنید، موجودی‌ها را قرار دهید و زمانی را برای ارائه توضیحات محصول اختصاص دهید. با استفاده از تصاویر با کیفیت از محصولات خود، نظر مشتریان بالقوه را جلب کنید. یک صفحه درباره شخصیت برندتان باز کرده و از آن به‌عنوان کارت ویزیت آنلاین استفاده کنید. نقاط قوت، ارزش‌ها و اطلاعات مهمی که لازم است بازدیدکنندگان درباره تیم و کسب‌وکارتان بدانند را در این قسمت بیاورید.

بازدیدکنندگان سایت خود را با جست‌وجو اطلاعات تماستان گمراه نکنید. صفحه‌ای را برای فهرست‌کردن شماره‌های تماس، ایمیل، پیوندهای اجتماعی و … اختصاص دهید. شما می‌توانید جزئیات تماس ضروری خود را در فوتر وب‌سایت خود اضافه کنید. همچنین با راه‌اندازی یک وبلاگ جذاب، می‌توانید به‌طور مداوم محتوا منظم و تازه را به وب‌سایت خود اضافه کنید. شما این شانس را خواهید داشت که خود را به‌عنوان یک متخصص در زمینه فعالیتتان معرفی کنید. در عین حال می‌توانید سئو سایتتان را تقویت کنید.

صفحات مرتبط

7. صفحات سایت خود را با محتوا جذاب پر کنید

همان‌طور که کاربران با وب‌سایت شما در تعامل هستند، باید مطمئن شوید که توجه آن‌ها را جلب کرده‌اید. بهترین راه برای انجام این کار، بهینه‌سازی و تنوع‌بخشیدن به نحوه انتقال اطلاعات است. متن، تصاویر، فیلم، انیمیشن یا … کدام‌یک نظرتان را جلب می‌کند؟ وقتی همه گزینه‌های خود را انتخاب کردید، وقت آن است که تصمیم بگیرید چگونه آن‌ها را سازماندهی کنید. بهتر است بازدیدکنندگان بدون اسکرول‌کردن جذاب‌ترین و مهم‌ترین محتوا شما را در بالا صفحه ببینند.

سلسله مراتب ساخت سایت و اطلاعاتی که در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار می‌دهید مهم‌تر از ظاهر سایت شما است. آن‌ها مستقیماً بر تعداد بازدیدکنندگانی که در نهایت محصولات شما را خریداری می‌کنند تأثیر می‌گذارند. برخی از خوانندگان تنها محتوا شما را می‌خوانند؛ شما باید محتوا را بهینه کنید تا برای کاربران مفید باشد. شما می‌توانید با کمک ویدیوها، تصاویر، انیمیشن‌ها و … اطلاعات نوشتاری خود را قابل هضم‌تر و بصری‌تر کنید.

8. سایت خود را سئو کنید

در ساخت وب سایت‌تان، سئو سایت را در نظر بگیرید. سئو، عمل بهینه‌سازی سایت شماست تا صفحات شما بتوانند در نتایج موتور جست‌وجو رتبه بالاتری داشته باشند. هر چه بیشتر در معرض دید قرار بگیرید، احتمال بیشتری وجود دارد که مشتریان بالقوه سایت شما را پیدا کنند. همچنین موجب می‌شود خدمات شما را رزرو کنند، محصولات شما را بخرند یا وبلاگ شما را بخوانند.

کلمات کلیدی مرتبط را برای جایگاه خود جست‌وجو کنید. عناوین و توضیحات متا را بهینه و به‌طور منظم محتوا جدید و ارزشمند در وب‌سایتتان قرار دهید. نادیده‌گرفتن سئو می‌تواند منجر به عدم رتبه سایت شما در صفحات نتایج موتورهای جست‌وجو شود. این موضوع به‌طور قابل توجهی دیده‌شدن و در نتیجه موفقیت شما را مختل می‌کند.

سئو داخلی را در نظر بگیرید، سئو داخلی محتوا شما را به موتورهای جست‌وجو نشان می‌دهد. بنابراین باید در هر صفحه از وب‌سایتتان توضیحات متا را قرار دهید. آدرس صفحه، عناوین و توضیحات را به‌گونه‌ای ارائه دهید که نشان‌دهند محتوا همان صفحه باشد. قراردادن کلمات کلیدی در این بخش از اهمیت بالایی برخوردار است.

9. سایت خود را بررسی و آن را منتشر کنید

ساخت وب سایت از ابتدا می‌تواند یک سفر هیجان‌انگیز باشد؛ اما عجله در این فرآیند یک دام خطرناک است. به‌دلیل اشتیاق به پخش زنده، اغلب عناصر مهم نادیده گرفته می‌شود و به عملکرد وب‌سایت و تجربه کاربر آسیب می‌رسانند. قبل از انتشار، مطمئن شوید که Is خود را نقطه‌گذاری کرده‌اید؛ سپس Ts خود را روی خط بزنید. در برابر میل به صرفه‌جویی در برنامه‌ریزی مقاومت کنید. تشریح نحوه برنامه‌ریزی یک وب‌سایت پایه و اساس استراتژی یک وب‌سایت موفق است.

یک جفت چشم برای بررسی کار خود بگیرید؛ از یک دوست یا همکار بخواهید تا نگاهی به وب‌سایت شما بیندازد. از او بخواهید در مورد برداشت اولیه، تجربه کاربری، وضوح محتوا و اثربخشی طراحی نظر بدهد. بهتر است این مرحله را جدی بگیرید. فردی که با محتوا شما آشنایی ندارد مورد مناسبی برای نحوه حرکت یک بازدیدکننده جدید در وب‌سایت شما خواهد بود. سئو را هرگز فراموش نکنید؛ نادیده‌گرفتن آن می‌تواند مانع از کشف وب‌سایت شما شود.

10. وب‌سایت خود را تبلیغ کنید

هنگامی که ساخت سایت شما به‌پایان رسید، باید به مردم اطلاع دهید. شما می‌توانید وب‌سایت خود را از طریق رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، وبلاگ‌نویسی یا بازاریابی فراگیر تبلیغ کنید. به این صورت وب‌سایت شما به افراد مناسب دسترسی پیدا می‌کند و نتایج مورد نظر را به‌دست می‌آورید. فرقی نمی‌کند هدفتان از تبلیغ افزایش ترافیک، تعامل یا فروش باشد. پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی را که مخاطبان شما در آن فعال هستند را شناسایی کنید و رضایت آن‌ها را به‌دست بیاورید. به‌عنوان مثال، تبدیل پست‌های چرخ‌وفلک اینستاگرام به یک حلقه فیلم می‌تواند به‌طور موثرتری جلب توجه کند. با این روش‌ها تأثیر محتوا شما افزایش پیدا خواهد کرد، در نهایت باعث می‌شود افراد از سایت شما بازدید کنند.

تبلیغ وبسایت

ساخت سایت به روش کافه سئو

طراحی و ساخت سایت شما را به دنیایی متفاوت از کسب‌وکار آشنا می‌کند. جایی که همه چیز به‌سرعت در حال رخ دادن است. خرید، فروش، جذب مشتری و … در فضا مجازی و در نقاطی متفاوت از کره زمین اتفاق می‌افتد. استفاده از این پلتفرم برای ارائه محصول یا خدمات، رشدی شگفت‌انگیز و غیر قابل تصور در کسب‌وکار شما رقم می‌زند. برای دستیابی به این هدف لازم است از متخصصان در این حوزه کمک بگیرید. ساخت وب سایت، از طراحی تا انتخاب قالب، نام دامنه، سئو سایت و … به تخصص و مهارت نیاز دارد. کافه سئو با سال‌ها تجربه در این زمینه، می‌تواند انتخابی هوشمندانه برای همراهی کسب‌وکار شما باشد. این وب‌سایت قدرتمند، از خم‌وچم راه باخبر است؛ از این رو مدبرانه سایتتان را برای جهشی موفق آماده می‌کند.