با ریدیزاین سایت، چهره‌ای تازه به سایت خود ببخشید!

ریدیزاین سایت یکی از مهم‌ترین مراحل در بالابردن عملکرد و کیفیت آن است که توسط افراد متخصص صورت می‌گیرد. در واقع وب‌سایت شما باید توانایی جذب مخاطب به‌صورت بالقوه را داشته باشد تا قابلیت بازسازی پیدا کند. سایت همه چیز را درباره کسب‌و‌کار شما به نمایش می‌گذارد و پلتفرمی خصوصی به‌حساب می‌آید. بنابراین در طراحی و بازسازی آن باید دقت زیادی به خرج داد و از عناصر استاندارد استفاده کرد. طراحی دوباره سایت فرصت به‌روزرسانی و ارتقاء ماهیت سایت را برای شما فراهم می‌کند. باید این پیش فرض را در نظر داشت که مخاطبان مختلف از رده‌های سنی متنوع به سایت شما سر می‌زنند. بر این اساس باید در فرآیند ریدیزاین عامه پسند‌بودن و طراحی جذاب آن را در اولویت قرار دهید.

چرا طراحی مجدد سایت صورت می‌گیرد؟

دلایل طراحی مجدد یک وب‌سایت بسته به اهداف بازاریابی در حرفه مورد نظر متفاوت است. دلایل زیادی وجود دارند که اهمیت دوباره‌سازی سایت را پررنگ‌تر می‌کنند. از جمله می‌توان برندسازی مجدد، افزایش مخاطب، افزایش بازدیدکننده، تولید سرنخ و کلید مختص به کسب‌و‌کار و… اشاره کرد. در ‌واقع اهداف تجاری شما مقیاس و نوع ریدیزاین سایت را تعیین می‌کنند و باید به این دو مورد توجه داشت. چنانچه نام تجاری خود را عوض کرده‌اید، ممکن است سایتتان به تغییراتی کوچک نیاز داشته باشد. کافیست پالت رنگی را تغییر دهید یا چند عکس جدید و جذاب اضافه کنید تا به هدف برسید. قرار نیست سایت را حذف کرد و یک طراحی خارق‌العاده روی آن پیاده کرد. برعکس، تنها با حفظ محتوای اصلی و اضافه‌کردن چند المان جدید این کار صورت می‌گیرد.

ریدیزاین سایت، راهی برای خاص‌تر‌ بودن

عصر حاضر را عصر تغییر ذائقه مصرف‌کنندگان می‌نامند که همه چیز بسته به نیاز و سلایق آن‌ها تغییر می‌کند. کسب‌و‌کارهایی که رشد را محور خود قرار می‌دهند باید در این عصر بهتر عمل کنند. در چشم‌انداز دیجیتال و پویای امروز، مخاطبان اولین برداشت درباره شما را از طریق وب سایتتان به‌دست می‌آورند. به‌همین خاطر اغلب طراحان روی طراحی دوباره سایت تاکید ویژه‌ای دارند و آن را سرلوحه کار خود قرار می‌دهند.

نکته جالب اینجاست که دیزاین دوباره سایت تنها فعالیت آنلاین به‌شمار نمی‌رود. در واقع از این طریق می‌توان پنجره‌ای جدید روبه بازدیدکنندگان گشود تا با خیال راحت سایت را بررسی کنند. چنانچه ریدیزاین سایت، آن را به سطح قابل توجهی از کیفیت برساند باید منتظر موفقیت‌های جدید باشید. این کار چهره‌ای منحصر‌به‌فرد و حرفه‌ای برای وب‌سایت به‌دنبال خواهد داشت و آن را در نگاه مخاطبان برجسته‌تر می‌کند.

ریدیزاین وبسایت

مهم‌ترین اهداف در تغییر صفحه اصلی سایت کدام‌اند؟

ممکن است به‌عنوان صاحب یک برند بنا به دلایل متعددی جهت طراحی مجدد سایت اقدام کنید. به‌طور کلی تغییر صفحه اصلی سایت و استفاده از عناصر تازه، تجسم بهتری از سایت و برند شما شکل می‌دهد. اما اصلی‌ترین اهداف جهت دیزاین دوباره سایت را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

تغییر نام سایت

ثبات در ظاهر و نام سایت یک رکن مهم جهت بالابردن جذابیت و محبوبیت آن محسوب می‌شود. چنانچه بازدید‌کننده با کلیک روی صفحه شما به صفحه‌ای غیر مرتبط منتقل شود، قطعا حس خوبی نخواهد گرفت. علاوه‌بر این دیدن چنین صحنه‌ای اعتماد مخاطب را سلب می‌کند و احتمالا دیگر به صفحه شما مراجعه نخواهد کرد. اما اگر قصد تغییر نام سایت خود را دارید با ریدیزاین سایت می‌توان تغییراتی را ایجاد کرد. پیش‌از این کار باید نحوه تغییر سایت و استفاده از الگوهای آن را هم در نظر داشته باشید. در غیر این‌صورت ممکن است بی‌گدار به آب بزنید و برای تغییر یک نام، سایت را حذف کنید و یا کاملا آن را عوض کنید. بنابراین اگر به‌دنبال ادغام سایت خود با سایت‌های دیگر هستید، احتمالا به تغییر نام نیاز پیدا خواهید کرد. در این شرایط حتما باید تغییر صفحه اصلی سایت را در اولویت قرار دهید.

بالابردن نرخ بازدیدکننده

بدون شک تمام مالکان کسب‌و‌کار و برند که از سایت استفاده می‌کنند به‌دنبال افزایش نرخ بازدید کننده هستند. اگر قصد افزایش تعداد بازدیدکنندگان را دارید، پس باید حرفه‌ای‌تر عمل کنید. یک راه عالی برای انجام این کار قراردادن وبلاگ‌‌نویسی به‌عنوان بخشی از کار است. وب‌سایت‌‌هایی که وبلاگ دارند شانس بسیار بیشتری برای رتبه‌بندی بالا در موتورهای جستجوی گوگل خواهند داشت.

در زمان توسعه استراتژی وبلاگ خود باید درباره کلمات کلیدی تحقیق کنید تا کاربردی‌ترین کلمه را بیابید. این کار یکی از رکن‌های مهم در طراحی دوباره سایت به‌شمار می‌رود و تاثیر قابل توجهی بر ذهن مخاطب دارد. پیش از استفاده از کلمات کلیدی باید ببینید چه کلمه کلیدی از بقیه مهم‌تر و در صدر موتور جستجوگر قرار می‌گیرد. به این ترتیب قدمی بزرگ جهت بالابردن نرخ بازدیدکنندگان برمی‌دارید که خود در گرو ریدیزاین سایت است. 

اگر از ابتدا سایت خود را روی یک پلتفرم انتشار یا سازنده وب ایجاد کرده‌اید، احتمالا به CMC نیاز پیدا خواهید کرد. برخی پلتفرم‌ها مانند Content Hub به خودی خود از یک سیستم مدیریت محتوا مانند HubSpot برخوردار هستند. در این سیستم‌ها ابزارهای سئو داخلی به‌کار رفته‌اند و به بهینه‌سازی سایت کمک می‌کنند.

چنانچه سایت شما این ابزارهای کاربردی را نداشت، باید از ابزارهای شخص ثالث استفاده کنید. از مهم‌ترین این ابزارها می‌توان به Google Webmaster tools  یا SEMrush اشاره کرد. به‌طور کلی ریدیزاین سایت به روش‌ها و مراحل مختلفی نیاز دارد که بدون آن‌ها غیر ممکن خواهد بود.

مدیریت بهتر سایت

به‌واسطه تکنولوژی امروزی، هر سایتی روزانه ممکن است از تعداد بازدیدکنندگان بسیار زیادی برخوردار باشد. بنابراین مدیریت سایت یکی از مهم‌ترین دلایل برای طراحی مجدد آن به‌شمار می‌رود. سایت شما باید نوع و تعداد مخاطبان، پروژه مورد نظر، بازه زمانی هر پروژه و… را نشان دهد. بنابراین ممکن است جهت مدیریت باکیفیت و کاربردی به ریدیزاین سایت و بررسی دوباره آن نیاز پیدا کنید.

چنانچه خود قادر به چنین کاری هستید پس دست به‌کار شوید، در غیر این‌صورت از فردی حرفه‌ای کمک بگیرید. فراموش نکنید که مدیریت سایت به این راحتی نیست و باید به‌طور مداوم و مکرر به بخش‌های مختلف آن متصل باشید. برخی از سایت‌های مطرح دنیا مانند آمازون با کمک گروه‌های بزرگی از برنامه‌نویسان این کار را انجام می‌دهند. پس برای در دست‌داشتن و کنترل سایت، باید طراحی دوباره سایت را هم مد نظر داشته باشید.  

اضافه‌کردن ابزارها و قابلیت‌های جدید

با اضافه‌کردن ابزارها و قابلیت‌های به‌روز در وب‌سایت خود می‌توان آمار بازدیدکنندگان را بالا برد. تاثیر غیرقابل انکار این ابزارهای کاربردی و حاشیه‌ای را دست کم نگیرید؛ چرا که رکن اصلی سایت هستند. اگر به‌دنبال اضافه‌کردن قابلیت‌های تازه و نو به سایت هستید، با تغییر صفحه اصلی یا طراحی مجدد امکان‌پذیر است. همان‌طور که سایت شما در حال رشد است، احتمالا به عملکردهای جدیدتری نیاز پیدا خواهید کرد. اضافه‌کردن ابزارهای جدید نمونه‌ای بارز از این عملکردها است که باید در ریدیزاین سایت مد نظر قرار دهید.

طراحی دوباره سایت هر چند وقت یک بار امکان‌پذیر است؟

redesign

عموما برای طراحی مجدد سایت باید زمان‌بندی خاصی را مد نظر قرار داد و براساس آن عمل کرد. به‌طور متوسط برندهای مطرح وب‌سایت خود را هر 18 تا 30 روز در ماه به‌‌روز می‌کنند. این به‌روزرسانی علاوه‌بر زیباتر کردن وب‌سایت، آن را به رتبه برتر سرچ در موتورهای جستجوگر می‌رساند.

برندهای پیشرویی مانند اپل، آمازون و … این به‌روزرسانی را به‌طور مداوم و بدون هرگونه تعویق انجام می‌دهند. رقابتی‌بودن بازار اصلی‌ترین دلیل توجه آن‌ها به ریدیزاین سایت به‌شمار می‌رود. تعهد به طراحی مجدد سایت منجر به پیشرفت‌های چشمگیر آن و در نتیجه ترقی کسب‌و‌کارها خواهد بود که فروش بیشتر را به‌ دنبال دارد.    

15 نکته مهمی که در طراحی مجدد سایت باید در نظر گرفت

هنگام ریدیزاین ‌سایت باید چندین نکته مهم را مد نظر قرار داد تا کاری حرفه‌ای انجام شود. در‌صورت بی‌توجهی به این نکات مهم و حیاتی احتمال ایجاد خطا بالا می‌رود. 15 مورد زیر مهم‌ترین نکاتی هستند که باید در طراحی دوباره سایت مد نظر قرار داد:

اهداف

در ابتدای کار باید هدف خود از طراحی مجدد سایت را تعیین کنید و بر اساس آن پیش بروید. پیش از شروع حتما هدف خود را در نظر داشته باشید و تمام مراحل را جهت رسیدن به آن طرح کنید. تعیین هدف چشم‌اندازی کامل و جامع از اقداماتی مهم به شما ارائه خواهد کرد تا گام درست را بردارید.

شناخت مخاطب

شناخت مخاطب و تولید محتوای سایت براساس نیاز و سلایق او از مهم‌ترین نکات در ریدیزاین سایت به‌شمار می‌رود. یک طراحی کاربر محور ایجاد کنید تا مخاطب به محض دیدن آن به سایت شما جذب شود. کاربرد طرح‌های گرافیکی، فونت استاندارد، تصاویر جذاب و متن زیبا از مزایای یک سایت کاربر‌پسند هستند.

اتصال به موبایل

موبایل به ابزاری ثابت در میان مردم تبدیل شده است؛ بنابراین اتصال به سایت با کمک آن اهمیت زیادی دارد. در زمان تغییر صفحه اصلی سایت و طراحی مجدد حتما امکان اتصال با موبایل را فراهم کنید. در کاربر از این طریق در هر مکان و شرایطی قادر به ارتباط‌گرفتن با سایت خواهد بود. رعایت این نکته به کاربرپسند‌بودن سایت بسیار کمک می‌کند و تاثیر زیادی در پیشرفت شما دارد.

نکات سئویی

رسیدیم به یکی از اصلی‌ترین نکات در طراحی مجدد سایت که موفقیت آن را تضمین می‌کند. تنها با رعایت نکات سئویی می‌توانید چشم اندازی تازه و خاص به سایت خود دهید. این کار منجر به بالارفتن سرچ سایت در موتورهای جستجوگر خواهد شد و تضمین‌کننده پیشرفت آن است. حتما در ریدیزاین سایت از عناصر روی صفحه مانند متا تگ، عنوان، URL و… استفاده کنید.

تغییر مسیر آرام

جهت انتقال از سایت قدیمی به سایت جدید باید برنامه‌ریزی کنید و قدم‌به‌قدم پیش بروید. جهت حفظ ارزش سئو و جلوگیری از بی‌نظمی در سایت حتما مسیرهای دقیقی را پیش بروید.

آموزش و مستندات

در تایید مورد قبل که ذکر شد باید به آموزش و مستندات آن دقت داشت. ارائه آموزش برای سیستم‌های مدیریت محتوا(CMS) و سایز ابزارهای Backend گامی استاندارد است.

طراحی بصری

یک طراحی سازگار و جذاب بصری ایجاد کنید تا با هویت برند شما همسویی داشته باشد. کافیست از رویکردی مشخص و مدرن بهره بگیرید تا زیبایی سایت بیشتر شود. بنابراین در زمان طراحی دوباره سایت کاربرد طرح‌های بصری و زیبا را در اولویت کاری خود قرار دهید.

پشتیبانی از سایت

بدون پشتیبانی از سایت مثل این است که در این مسیر هیچ کاری انجام نداده‌اید و آب در هاون کوبیده‌اید. حتما در ریدیزاین سایت خود پشتیبانی از سایت را مد نظر قرار دهید و به‌صورت مداوم آن را بررسی کنید. امنیت، عملکرد و محتوای سایت از مهم‌ترین مواردی است که باید در طراحی مجدد سایت رعایت کرد.

ساختار اطلاعات

بهتر است پیش از هر کار ساختار و سلسله مراتب ایجاد محتوا برای سایت را برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی کنید. کاربرد روش‌ها و مسیرهای روشن جهت به‌دست‌آوردن اطلاعات مورد نیاز خود را در اولویت قرار دهید. بدین صورت با جزئیات بیشتر به ریدیزاین سایت خواهید پرداخت که بسیار ارزشمند است.

استراتژی محتوا

به‌روزرسانی محتوای سایت قدمی اساسی در بالابردن کیفیت آن به‌شمار می‌رود؛ درحالی‌که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. فراموش نکنید که ارزیابی محتوا و تولید محتوای جدید اهمیت زیادی در افزایش کیفیت کار شما خواهد داشت. بسیاری از مردم بر اساس متن و محتوای به‌کار برده شده در سایت، شما را قضاوت می‌کنند.

یکپارچه‌سازی 

حتما قابلیت‌ها و ویژگی‌های مورد نیاز وب‌سایت را تعیین کنید تا نگاهی جامع به شما ارائه کند. با این کار بر تمام بخش‌های سایت اشراف خواهید داشت و پیشرفت آن را تضمین می‌کنید. در طراحی مجدد سایت باید یکپارچه‌سازی و کاربر‌پسند‌بودن را در اولویت کاری خود قرار دهید.

عملکرد و سرعت بارگذاری

بهینه‌سازی عملکرد وب‌سایت برای ارائه یک تجربه کاری سریع و روان از نکات مهمی است که باید در طراحی مجدد سایت (redesign) رعایت کرد. کدهای HTML، جاوا اسکریپت و CSS را کوچک کنید تا عملکرد سایت خود را ارتقاء دهید و بهبود ببخشید.

تجزیه و تحلیل و ردیابی

ابزارهای تحلیلی را جهت ردیابی عملکرد وب‌سایت، رفتار کاربر و جذب آن‌ها به‌کار بگیرید. تجزیه و تحلیل و بررسی وب‌سایت گزینه‌ای عالی برای بالابردن کیفیت آن خواهد بود. بدین ترتیب با نگاهی دقیق و جامع به بررسی و تحلیل سایت خواهید پرداخت که بسیار تاثیرگذار است.

تست و تضمین کیفیت

آزمایش کامل مسیر قبل از نهایی‌شدن تغییرات مهم‌ترین عملکردی است که می‌توان در ریدیزاین سایت رعایت کرد. حتما فرم‌ها، پیوندها و عناصر تکاملی را به‌درستی و با جزئیات دقیق آزمایش کنید. پس‌از دریافت تاییدیه و صحت آن‌ها می‌توان از هر عنصر یا پیوندی در تغییر صفحه اصلی سایت استفاده کرد.

دسترسی

قابلیت دسترسی تمام افراد جامعه گامی بسیار مهم در ریدیزاین سایت محسوب می‌شود. ممکن است روزانه افراد زیادی در حال کار با اینترنت به سایت شما منتقل شوند. آیا برنامه خاصی برای جذب آن‌ها در نظر دارید؟ بله، درنظرگرفتن تمام اقشار بهترین کار است. درواقع سایت شما باید به نوعی طراحی شده باشد که حتی افراد ناشنوا یا نابینا امکان استفاده از آن را داشته باشند.

روی کمک کافه سئو در طراحی دوباره سایت حساب کنید

برای طراحی مجدد یک سایت و حرفه‌ای‌تر‌کردن آن باید نکات مهم و ویژه‌ای را مد نظر قرار دهید. از جمله این موارد می‌توان به کمک‌گرفتن از افراد و مراکز حرفه‌ای اشاره کرد. کافه سئو به شما کمک می‌کند تا در تغییر صفحه اصلی سایت عملکرد خوبی از خود نشان دهید. بدین ترتیب با کمک کارشناسان این مجموعه به سایتی کامل و جامع می‌رسید و افراد بیشتری را جذب می‌کنید. ریدیزاین سایت خود را به کافه سئو بسپارید تا به بهترین نحو آن را پیش ببرد و سایتی شگفت‌انگیز به شما ارائه کند.