کافه سئو ارائه دهنده خدمات سئو و طراحی سایت

طراحی لوگو

مهم‌ترین گام در فرآیند برندسازی

طراحی لگو

نمونه کارهای ما

طراحی لوگو اولین گام جهت برندسازی و معرفی تولیدات خود در سطح بزرگ‌تر به‌شمار می‌رود. اغلب کمپانی‌های بزرگ دنیا با لوگوی مخصوص و منحصر‌به‌فردشان شناخته می‌شوند و از جایگاه خوبی برخوردار هستند. یک لوگوی خوب، در اولین نگاه پیام تولیدکننده را به مخاطب می‌رساند و عملکرد قدرتمندی دارد. فراموش نکنید که در فرآیند برندسازی، سفارش طراحی لوگو حرف اول را می‌زند و باید توان جذب مخاطب را داشته باشد. بسیاری از کارشناسان این حوزه لوگو را معرف کسب‌و‌کار می‌دانند و ارزش زیادی به آن می‌دهند. یک لوگوی حرفه‌ای قدرت تمایز بخشی یک حرفه از سایرین را دارد که خود امتیازی عالی محسوب می‌شود. برای داشتن چنین امتیازی باید نکات مهم و پایه‌ای را رعایت و اصول آن را دنبال کرد.

لوگو، ترکیبی زیبا از هنر و خلاقیت

اصولا در دنیای مارکتینگ یا بازاریابی کاربرد هنر و خلاقیت اولین و اساسی‌ترین قدم در برندسازی به‌شمار می‌رود. به‌طور کلی، لوگو علامتی تشکیل شده از متن و تصویر است که توسط یک سازمان طراحی و به‌کار برده می‌شود. این ابزار، شناسایی و معرفی کسب‌و‌کار را بر‌عهده دارد؛ بنابراین باید به بهترین شکل ساخته شود. بر این اساس سفارش طراحی لوگو به مراکز چاپ و نشر از اصلی‌ترین مراحل راه‌اندازی یک حرفه و تخصص است. شاید جالب باشد که بدانید، این ابزار تبلیغاتی نقشی حیاتی و بسیار مهم در فروش بالای محصولات و تولیدات دارد. بر این اساس بسیاری از تجار مطرح دنیا از انجام هرگونه اقدام جهت خاص‌بودن لوگوی خود دریغ نمی‌‌کنند. لوگو در اولین نگاه تصویری آشکار و روشن از حرفه مورد نظر ارائه می‌دهد و مخاطب را با کلیات آن آشنا می‌کند.

طراحی لوگو

چه چیزی یک لوگوی خوب را می‌سازد؟

طراحی لوگو

تابه‌حال قوس‌های طلایی لوگوی مک دونالد را زیر نظر قرار داده‌اید؟ حس خاص‌بودن در عین سادگی را به شما القا می‌کند. یک لوگوی خوب داستان و هویت برند شما را به کمک رنگ، ابعاد، طرح و حتی اعداد به‌کاررفته در آن به دیگران معرفی خواهد کرد. پس جادوی این المان ارزشمند در موفقیت کسب‌و‌کار خود را نادیده نگیرید و حتما آن را امتحان کنید.

نکته جالب توجه این است که مهم‌ترین و اولین فاکتور در جلب توجه رقبا به سمت برند شما به‌شمار می‌رود. براین اساس بهتر است طراحی لوگو از ایده‌ها و خلاقیت‌های نوین استفاده کنید. در واقع به‌کمک لوگو، حرفه شما به سطح قابل توجهی از پیشرفت خواهد رسید و در میان رقیبان متمایز می‌شود. تاثیر آن به‌حدی است که می‌تواند به عاملی برای تشخیص برند و تخصص شما از سایرین به‌شمار برود. یک لوگوی خوب را می‌توان در سطوح بزرگ‌تر و جهانی به دیگران معرفی و حتی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد.

مهم‌ترین ویژگی‌های طراحی لوگو و لوگو سازی

همان‌طور که گفته شد سفارش لوگو یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که در شروع یک کسب‌و‌کار باید انجام داد. از جمله ویژگی های مهم در ساخت لوگو می توان به این موارد اشاره کرد:

یادآوری و ماندگاری برند

سفارش طراحی لوگو در شکل ساده اما زیبا می‌تواند تصویری جذاب و قدرتمند در ذهن مخاطب ایجاد کند. بنابراین اگر به‌دنبال ماندگار‌بودن و ثبت در ذهن مخاطبان آن‌هم به‌صورت بلندمدت هستید، لوگو این کار را انجام می‌دهد.

معرفی نام برند

شناخت نام برند به مخاطبان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های لوگو به‌شمار می‌رود. این ابزار در عین سادگی و جذابیت، نام برند و کسب‌و‌کارتان را به بهترین شکل معرفی خواهد کرد.

به چالش‌کشیدن مخاطب

هیچ اقدامی به اندازه سفارش طراحی لوگو قادر نیست تا مخاطب را به چالش بکشد. این کار منجر به درگیرشدن ذهن او برای شناخت بیشتر و کامل‌تر کسب‌و‌کار شما می‌شود. بدون شک هر چه این اقدام چالش‌برانگیزتر باشد، مخاطب بیشتری به سمت شما جذب خواهد شد.

بیان هویت و جزئیات برند

کافیست در طراحی و اجرای این ابزار کمی خلاقیت به‌کار ببرید تا متوجه تاثیر آن بر ذهن مخاطب شوید. فرد با دیدن لوگو به هویت اصلی و کار شما آشنا خواهد شد و با پیش فرضی قبلی به سمت حرفه و تخصص شما جذب می‌شود.

در سفارش طراحی لوگو به این نکات باید توجه داشت

اگر به‌تازگی کسب‌و‌کار خود را کلید زده‌اید، از کاربرد لوگو غافل نشوید. در واقع یکی از اصلی‌ترین اقدامات برای جذاب‌تر‌کردن حرفه و تخصص شما کاربرد این ابزار بازاریابی خواهد بود. برای طراحی آن باید به نکات زیر دقت داشت:

از مفاهیم متنوع استفاده کنید

فراموش نکنید که لوگو معرف حرفه و تخصص شما است؛ بنابراین مفاهیم را در آن بگنجانید. اما مفهوم یعنی چه؟ سفارش‌دهنده باید مفاهیم تولیدات خود را از این طریق به دیگران معرفی کند. مخاطب با دیدن لوگو به هدف، چیستی، ماهیت و… کسب‌و‌کار شما پی می‌برد.

هر برندی از پیام و هدف خاصی برخوردار است که توسط لوگو به مخاطب عرضه می‌شود. در هنگام طراحی و ساخت لوگو باید بتوان پیام تولیدکننده را به مصرف‌کننده رساند و ذهن او را درگیر کرد. بسیاری از طراحان لوگو، آن را پلی برای برقراری ارتباط میان مخاطب با تولیدکننده می‌دانند. آشنایی با پیام برند فرصت به‌کارگیری ابزارهای متنوع در طراحی آن را به فرد طراحی خواهد داد.

پیام برند را منتقل کنید

اندازه لوگو باید قابلیت تغییر داشته باشد

در سفارش طراحی لوگو برای کسب‌و‌کار خود حتما این نکته را با طراح در میان بگذارید. اندازه لوگو باید به‌گونه‌ای باشد که به‌‌راحتی روی سطوح مختلف به‌کار برود. لوگوها باید قابلیت نمایش در سطوح وسیع‌تر مانند رسانه‌های جهانی را داشته باشند تا کسب‌و‌کارتان را معرفی کنند. برای مثال کارت ویزیت گزینه‌‌ای عالی برای درج لوگو و معرفی آن در سطوح بیشتر است که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. عناصری که در طراحی لوگو به‌کار می‌روند باید در هر سایز و اندازه‌ای کیفیت خود را حفظ کنند و پیام اصلی را منتقل کنند.

در هر کسب‌و‌کاری برخی کلمات اهمیت زیادی دارند و کلید آن محسوب می‌شوند. از آنجا ‌که تکنولوژی تاثیر قابل توجهی در کسب‌و‌کارها داشته است، کاربرد کلمه کلیدی اهمیت زیادی دارد. فونت‌هایی که به‌صورت گرافیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند، به حرفه شما نقش می‌دهند. بنابراین در زمان سفارش لوگو حتما از کلمات مهم و تخصصی خود استفاده کنید و تاثیر آن بر ذهن مخاطب را ببینید.

کلمات کلیدی را در بر داشته باشند

از مفاهیم متنوع استفاده کنید

در هر کسب‌و‌کاری برخی کلمات اهمیت زیادی دارند و کلید آن محسوب می‌شوند. از آنجا ‌که تکنولوژی تاثیر قابل توجهی در کسب‌و‌کارها داشته است، کاربرد کلمه کلیدی اهمیت زیادی دارد. فونت‌هایی که به‌صورت گرافیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند، به حرفه شما نقش می‌دهند. بنابراین در زمان سفارش لوگو حتما از کلمات مهم و تخصصی خود استفاده کنید و تاثیر آن بر ذهن مخاطب را ببینید.

در هر کسب‌و‌کاری برخی کلمات اهمیت زیادی دارند و کلید آن محسوب می‌شوند. از آنجا ‌که تکنولوژی تاثیر قابل توجهی در کسب‌و‌کارها داشته است، کاربرد کلمه کلیدی اهمیت زیادی دارد. فونت‌هایی که به‌صورت گرافیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند، به حرفه شما نقش می‌دهند. بنابراین در زمان سفارش لوگو حتما از کلمات مهم و تخصصی خود استفاده کنید و تاثیر آن بر ذهن مخاطب را ببینید.

کلمات کلیدی را در بر داشته باشند

اجزای تشکیل‌دهنده لوگو چیست؟

در طراحی لوگو اجزا خاصی به‌کار می‌رود که زیبایی و گیرایی آن را تحت‌‌الشعاع قرار می‌دهند. این عناصر یا اجزا شامل موارد زیر می‌‌شوند:

رنگ

رنگ حیاتی‌ترین جزء در ساخت و دیزاین یک لوگوی تجاری به‌شمار می‌رود. به‌طور کلی هر آنچه که با نگاه و دید مردم در ارتباط است، به رنگ بستگی دارد. رنگ تاثیر چشم‌گیری در زیبایی لوگو دارد و نگاه مخاطب را به تخصص شما تغییر می‌دهد. این المان به لحاظ روانشناسی چشمگیرترین عنصر در هر چیزی است و روان فرد را تحت تاثیر قرار خواهد داد. پس این عنصر مهم و اساسی را در سفارش لوگو در نظر داشته باشید. می‌توان از رنگ‌هایی که با کسب‌و‌کار مورد نظر همخوانی دارند استفاده کرد و جذابیت محصول یا خدمات را بالاتر برد. 

رنگ

فونت

فونت به‌کاررفته در لوگو را دست کم نگیرید؛ چراکه از اثرگذاری قابل توجهی برخوردار است. می‌توانید مطابق با سلیقه خود یا نوع محصولی که ارائه می‌دهید از فونت‌های خاصی استفاده کنید. برای مثال اگر محصولات هنری یا ادبی را عرضه می‌‌کنید، احتمالا فونت‌های نستعلیق و شکسته ایرانی بسیار به چشم بیایند. چنانچه در زمینه محصولات غذایی و یا تفریحی فعال هستید، فونت‌های فانتزی گزینه بهتری خواهند بود.

شکل

تعیین شکل لوگو هم از اقدامات ضروری پیش از طراحی آن محسوب می‌شود و اهمیت زیادی دارد. در زمان سفارش طراحی لوگو می‌توان شکلی که بیشترین تناسب را با کسب‌و‌کارتان دارد انتخاب کنید. با این کار علاوه‌بر بالابردن جذابیت لوگو، خود را حرفه‌ای‌تر نشان می‌دهید.

چیدمان

تابه‌حال به این نکته فکر کرده‌اید که بهترین مکان برای قرار‌دادن لوگو کجاست؟ چیدمان لوگو به‌نحوی‌که نگاه بیننده را جذب کند اهمیت زیادی دارد. اگر در مکان قراردادن لوگو روی سطح مورد نظر مردد هستید، حتما از فردی حرفه‌ای کمک بگیرید.

قوانین مهم در طراحی لوگو که باید مد نظر قرار داد

بیایید کمی درباره قوانین مهمی که باید در ساخت لوگو رعایت کرد با یکدیگر صحبت کنیم. در زمان سفارش لوگو حتما قوانین زیر را مد نظر قرار دهید:

هویت برند

سفارش طراحی لوگو تعیین‌کننده هویت و ماهیت یک برند است، پس در طراحی دقیق آن باید نهایت دقت را به‌عمل آورد. لوگو باید هم برای طراحان هم برای شرکت یا سازمان مورد نظر ارزش داشته باشد. همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد لوگو اولین عنصری است که در ذهن مخاطب می‌ماند. براین اساس باید در زمان طراحی آن دقت زیادی را به‌کار گرفت و در طراحی درست آن دقت زیادی به خرج داد.  

الهام‌بخش‌بودن

از دنیای اطراف خود در طراحی لوگو الهام بگیرید. اگر در طراحی آن دچار شک هستید، کافیست از این قانون مهم و حیاتی استفاده کنید. الهام‌بخش‌بودن گزینه‌ای عالی برای ساخت یک لوگوی بی‌نظیر و جذاب است. بسته به نوع خدمات یا محصولی که ارائه می‌دهید می‌توان از موارد زیادی الهام گرفت. این بخشی از فرآیند طراحی است که بدون شک برای شما لذت‌بخش خواهد بود؛ چرا که هیچ ایده خوب یا بدی وجود ندارد. کافیست از مقالات یا محصولات در حوزه کسب‌و‌‌کار خود ایده بگیرید و لوگویی کمیاب طرح کنید. می‌توان برای خاص‌تر‌کردن کار خود، نظرات افراد مختلف را بپرسید و از نکات مورد نظر آن‌ها استقبال کنید.

توجه به برندهای رقیب

مردم چنان درگیر تثبیت هویت برند خود می‌شوند که اعتنایی به رقبا ندارند. این در حالی است که رقیبان گزینه‌ای عالی برای الهام بخشی به‌شمار می‌روند. این امر زمانی ضرورت می‌یابد که دو کسب‌و‌کار از شباهت بیشتری برخوردار هستند؛ بنابراین الهام‌دهنده به هم خواهند بود. به‌علاوه آگاهی از روندهای بصری در بازار برجسته‌تر‌کردن لوگو را به امری ضروری تبدیل کرده است. برای مثال اگر یک سازمان دارای الگویی مدرن و به‌روز باشد، بدون شک افراد زیادی را جذب خواهد کرد. این شرایط موجب فراگیری برند آن کسب‌و‌کار خواهد شد و در نتیجه باید منتظر فروش و موفقیت روزافزون آن بود.

‌منحصر‌به‌فرد‌بودن

نکته جالبی که یکی از قوانین اصلی و مهم در طراحی لوگو به‌شمار می‌رود، منحصر‌به‌فرد‌بودن است. برای خاص‌بودن می‌توان از طراح‌های حرفه‌ای و متخصص کمک گرفت. این افراد سبک‌های خاص خود را دارند و در کمتر مواردی تشابه میان آن‌ها دیده می‌شود. آن‌ها اغلب با قراردادن چندین عنصر در کنار هم لوگویی پیشرفته و ارزشمند تولید می‌کنند که کمتر دیده می‌شود.

استفاده از حروف خاص

در طراحی لوگو می‌توان از حروف خاص و مشخصی استفاده کرد تا نگاه مخاطب را به خود جذب کند. برای مثال کافیست از حروف عربی، انگلیسی و یا حتی حروف ابجد استفاده کرد. این کار چهره‌ای جذاب و شیک به لوگو خواهد داد و مخاطبان زیادی را جذب می‌کند. در برخی موارد دیده می‌شود که طراح‌ها از حروف سنتی که در میان مردم رواج است استفاده می‌کنند. این کار ظاهر و گیرایی حروف را به‌طرز قابل توجهی بالا خواهد برد و آن را به برندی حرفه‌ای تبدیل می‌کند.

در سفارش طراحی لوگو به این نکات باید توجه داشت

اینکه لوگوی جذاب و چشم‌گیر را چگونه طراحی کنیم به عقیده و نظر شما بستگی دارد. چنانچه در حوزه طراحی و ساخت لوگو حرفه‌ای هستید، پس دست به‌کار شوید. لوگو چهره‌ای خاص و حرفه‌ای به تخصص شما می‌دهد و جایگاهتان را ارتقا می‌بخشد. در میان متن بالا اشاره شد که مشورت و همکاری با افراد حرفه ای و متخصص حرف اول را در هر کسب‌و‌کار می‌زند. برای این کار حتما به کافه سئو مراجعه و زیباترین لوگو را از آن تحویل بگیرید. کارشناسان این مجموعه با استفاده از خدمات ارزشمند خود سفارش طراحی لوگو را به بهترین نحو انجام می‌دهند.

کافه سئو ارائه دهنده خدمات سئو و طراحی سایت
ارتباط با ما
اطلاعات بیشتر